maswan
Medlem
De här planerna har ju diskuterats i flera trådar, men inte särskilt lätthittade (om Brommas nerläggning, SAS inrikes till T5, etc). Nu när det har kommit upp lite mer information kanske det kan vara relevant att lägga in en dedikerad tråd i ämnet.
Här är det som jag inte har sett förrän nyss, och ej heller sett i forumet:
1, Skiss på nya piren: Ny pir - Swedavia Extranet - tre stora brygghus som kan hantera två små eller ett stort plan samtidigt. Som uppföljning kommer fyra nya på andra sidan senare.
2, Bredare gång mellan pir A och B, med rullband: T5 2050 - Swedavia Extranet - Äntligen!
3, Ny säkerhetskontroll i T5: Frågor och svar - Swedavia Extranet - "Den gemensamma säkerhetskontrollen kommer att byggas mittemot incheckningsdiskarna i terminal 5, från incheckningsdisk 45-81. Det innebär att flera av servicekontoren för flygbolagen och marktjänstbolagen kommer att erbjudas en ny plats." Här är jag lite förvirrad och förstår inte riktigt precis hur det är tänkt att det ska se ut. Men det kanske kommer mer om det senare.
Lite mer information om uppgradering av bagagesystemet etc finns på: Projektinformation - Swedavia Extranet
Här är det som jag inte har sett förrän nyss, och ej heller sett i forumet:
1, Skiss på nya piren: Ny pir - Swedavia Extranet - tre stora brygghus som kan hantera två små eller ett stort plan samtidigt. Som uppföljning kommer fyra nya på andra sidan senare.
2, Bredare gång mellan pir A och B, med rullband: T5 2050 - Swedavia Extranet - Äntligen!
3, Ny säkerhetskontroll i T5: Frågor och svar - Swedavia Extranet - "Den gemensamma säkerhetskontrollen kommer att byggas mittemot incheckningsdiskarna i terminal 5, från incheckningsdisk 45-81. Det innebär att flera av servicekontoren för flygbolagen och marktjänstbolagen kommer att erbjudas en ny plats." Här är jag lite förvirrad och förstår inte riktigt precis hur det är tänkt att det ska se ut. Men det kanske kommer mer om det senare.
Lite mer information om uppgradering av bagagesystemet etc finns på: Projektinformation - Swedavia Extranet