Problemet är väl att flygledningen inte vet vad det är för drönare, var den är, när den lyfte,om den landat eller hur många batterier ägaren har. Man stänger ner för att inte orsaka en olycka.En normal konsumentdrönare har bara batteri för 15-20 minuters åkning så den kan inte vara uppe i timtals och störa.
Det är absolut ett problem, och jag anser att flygplatserna skulle ha tillstånd att skjuta ned dessa objekt på samma sätt som man på vissa ställen skjuter av fåglar.Problemet är väl att flygledningen inte vet vad det är för drönare, var den är, när den lyfte,om den landat eller hur många batterier ägaren har. Man stänger ner för att inte orsaka en olycka.
Det är absolut ett problem, och jag anser att flygplatserna skulle ha tillstånd att skjuta ned dessa objekt på samma sätt som man på vissa ställen skjuter av fåglar.
Vad har du för källa på det? Jag tittade inte på klockan när vi gjorde pushback, men inte upplevde jag att vi blev 20 minuter sena och det startade och landade plan under tiden vi bordade, vilket var strax före 10.9.30-10.20
Jag gissar du läst inlägg 11 efter du skrev kommentaren?Vad har du för källa på det? Jag tittade inte på klockan när vi gjorde pushback, men inte upplevde jag att vi blev 20 minuter sena och det startade och landade plan under tiden vi bordade, vilket var strax före 10.
Nej, jag missade den. Men det där stämmer inte med vad jag såg på plats.Jag gissar du läst inlägg 11 efter du skrev kommentaren?