Senaste nytt

Arlanda terminal 2, överflödig?

JonW

Medlem
ARN T1 kan ju rimligen inte ligga på BMA. Där ligger förhoppningsvis BMA T1.
Bromma ska ju byggas ut. Bygger man en till terminal, vad ska den då heta? BMA T6??
Och nästa på ARN T7???

Kollision med destinationskodsregister kan ju inte heller vara nåt problem.
Dessa måste ju enkelt gå att justera, inte minst eftersom både terminaler och flygplatser under STO-koden tillkommit undan för undan.
 

JonW

Medlem
Nån som vet närmare när OW ska till T2?
Det har ju sagts i slutet av året, men jag har AY-bokningar ända till sista dagarna i januari som säger T5.
 

Homer

Medlem
Nån som vet närmare när OW ska till T2?
Det har ju sagts i slutet av året, men jag har AY-bokningar ända till sista dagarna i januari som säger T5.

November har jag för mig det stod i prospektet jag länkade till, vilket säkert inte stämmer.

Men det är ju bara att någon alert redaktör;) mailar till Swedavias presskontakt och ber om lite upplysning om
deras planer Press | Swedavia
 

JensE

Medlem
Nu verkar det vara saker på gång. Mitt flyg ut i slutet av Mars avgår från T5 men flyget tillbaka landar på T2.

t2.png
 

Jacob

Medlem
Passerade terminal 2 i veckan och transithallen var inget annat än en stor arbetsplats. I princip var det bara tre gater som överhuvudtaget gick att använda (övriga var blockerade pga ombyggnation), precis lagom att klara av avgångar med Air France, KLM och Air Berlin samtidigt. Loungen hade temporärt flyttat ner i källaren, i något som troligtvis normalt används som ett vänterum till en bussgate, så den tidigare loungen en våning upp på gångbron är antingen under ombyggnad eller så kommer det något helt nytt.

Nu verkar det vara saker på gång. Mitt flyg ut i slutet av Mars avgår från T5 men flyget tillbaka landar på T2.
Ser ut som både British Airways och Finnair flyttar till terminal 2 den 9 april om man får tro systemen.
 
Toppen