Senaste nytt

Arlanda terminal 2, överflödig?

Concorde

Founding Member
OW hade två lounger i T2 innan flytten till T5.
En Sapphire/business lounge samt en Emerald del med entre från Sapphire delen. Mycket bra utsikt. Mat och dryck på liknande nivå som dagens Menzies lounge på T5.
 

Concorde

Founding Member
Ska bli skönt med T2 igen faktiskt. Lugnare terminal, få högfärdiga SAS EBG's etc. Det är så roligt att se hur dessa individer envist köar vid business/gold check-in när economy/bag-drop är ledigt, samt köar i fast track fast det är tomt i ett par vanliga kontroller.

"Men jag är ju mycket viktigare än så och kan inte stå med dom vanliga minsann. Jag har ju guldkort!"

;)
 

Dr. Miles

Expert
Ska bli skönt med T2 igen faktiskt. Lugnare terminal, få högfärdiga SAS EBG's etc. Det är så roligt att se hur dessa individer envist köar vid business/gold check-in när economy/bag-drop är ledigt, samt köar i fast track fast det är tomt i ett par vanliga kontroller.

"Men jag är ju mycket viktigare än så och kan inte stå med dom vanliga minsann. Jag har ju guldkort!"

;)
Det är inget unikt för SAS.

Vid Cathay Pacifics check in på Bangkok flygplatsen var det längre kö på Business class check in än Economy:s.
Även i The Wing lounge på Hong Kong flygplats var det mer folk i First class del än i Business class(nästan halvtomt) del och det var nästan packad i F delen.

Men jag säger inte oneworld Emeraldstatushavre är korkade...
 
Ska bli skönt med T2 igen faktiskt. Lugnare terminal, få högfärdiga SAS EBG's etc. Det är så roligt att se hur dessa individer envist köar vid business/gold check-in när economy/bag-drop är ledigt, samt köar i fast track fast det är tomt i ett par vanliga kontroller.

"Men jag är ju mycket viktigare än så och kan inte stå med dom vanliga minsann. Jag har ju guldkort!"

;)

hahaa... personligen går jag alltid till crew checkin även om jag flyger privat.. smidigast så :).
Men kan de kanske vara så att de vill försäkra sig om att få "priority" taggen på bagaget?
 
Toppen