Senaste nytt

Arlanda - Sydney (awardresa, Star Alliance)

De timmar du lägger i First class terminal ska vägas mot 9 timmar i businessclass istället för Thai First ner mot Australien.
Det är ett beslut som endast du kan göra men FCT är ett måste för alla oss på att göra listan. Dock så kommer det fler tillfällen förhoppningsvis när Asien eller Amerika är destination.
Glöm Singapore, det går inte på något annat sätt än Krisflyer miles eller Cash!
Thai flyger A380 från Paris, frankfurt och London.

Konstigt att killen i telefon nämnde det då . . . Jaja.

En cash-flight till London, Paris eller Frankfurt för att komma med en A380, och sen vidare för EuroBonus poäng med Thai i First. Funkar det hela vägen till SYD?
 
Konstigt att killen i telefon nämnde det då . . . Jaja.

En cash-flight till London, Paris eller Frankfurt för att komma med en A380, och sen vidare för EuroBonus poäng med Thai i First. Funkar det hela vägen till SYD?

Jag åker:

Random småstad i Sverige - ARN - Economy SAS
ARN - FRA Economy SAS
FRA - BKK First Thai
BKK - SYD Business Thai.

SYD - BKK First Thai
BKK - FRA First Thai
FRA - ARN Plus SAS
ARN - Random småstad i Sverge Plus SAS.

Allt på poäng.
 

JohnnyWilde

Medlem
Konstigt att killen i telefon nämnde det då . . . Jaja.

En cash-flight till London, Paris eller Frankfurt för att komma med en A380, och sen vidare för EuroBonus poäng med Thai i First. Funkar det hela vägen till SYD?
Nej Daniel du behöver inte positionera dig utan får in hela resan till Australien på en award.
LH till frankfurt och A380 till Bangkok och sen 747 till Sydney med Thai i First och vice versa hem.
Thai är bra såvida du inte är van vid ANA.

Vad någon random tomte på SAS säger ska du förbise å det ödmjukaste eller typ skita fullständigt i för dom har ingen aning om något.
 

agehall

Medlem
Senast jag ringde SAS bokning nämnde de något om Singapore Airlines och first , eller är det en codeshare?

De yrade nog i nattmössan. Att boka Singapore Airlines first med Eurobonus är näst intill omöjligt. Det finns bara ett fåtal sträckor där det är möjligt när det finns plats och det är inte jättevanligt att det finns plats.

Sedan finns det inte codeshare på awards(*) heller, så det kan det inte ha varit.

*) Jag har läst nyligen på BA-forumet på FlyerTalk att en snubbe lyckats boka codeshare på en award i sydamerika, men hela den tråden är fylld av konstigheter, så jag tror mer på att det är en IT-glitch som gjort att det blir så än att det är meningen att det ska vara så. Codeshare ska som sagt inte existera på awards.
 
Toppen