Senaste nytt

Arlanda SAS lounge T5

Volatyle

Medlem
Hej,

Då jag allt som oftast endast åker i Silverkort är det lite si och så med lounge-access. Nu förefaller det sig dock så att jag ska till Prag i slutet på december vilket öppnar för access även för Silver - om än temporärt.

Som jag förstår det har jag tillgång till SAS lounger, (dock ej SAS Gold Lounge) som det uttryckligen står på SAS hemsida. Samtidigt, om man tittar på Loungelistan så står det att SAS Loungen i T5 på Arlanda (som jag flyger via) är en SAS Gold Lounge - samtidigt som den är ibockad som "SAS Lounge".

Så är detta en kombinerad Lounge, dvs både Gold och "vanlig" SAS Lounge? Eller förpassas jag till någon annan Lounge än den på T5? Och i så fall, vilken?

Eftersom jag är Göteborgare och i princip alltid flyger åt rätt håll (västerut :)) så har jag dålig koll på Arlanda i allmänhet.

Vol
 
Hej,

Man kan säga att det är samma lounge uppdelad i två. Vid entren/receptionen är guldloungen till vänster och den vanliga till höger. Så sikta på loungen så kommer receptionisterna att leda dig rätt :)
Edit: tvåa på bollen
 

Volatyle

Medlem
Är det betydande skillnader mellan dessa två Lounger? Har varit i den 'vanliga' SAS Lounge'n i CPH några gånger och nivån av service/mat/ där tycker jag helt klart är tillfredställande.
 
Toppen