Arlanda - Salt lake city 3-7 nov

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av robfro, 12 September 2015.

1. robfro

robfro Medlem

• Varifrån vill du börja din resa? ARN
    • Var är din destination? SLC
    • När vill/behöver du resa ut? 3 nov
    • När vill/behöver du komma hem? 7 nov (kan komma hem 8 nov)
    • Hur många personer som skall resa? 1
    • I vilken kabinklass? Economy
    • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS så långt det är möjligt, annars Star Alliance
    • Vad är din budget? (per person) 8 000 SEK
    • Vad är det viktigaste för dig? Korta byten, så mycket SAS som möjligt (EB-intjäning)
    • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. Kontrollfråga bara, vi pratar Salt Lake city och inte Santiago?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du vänligen skriva ut flygplatserna i rubriken - det är inte tillåtet med förkortningar i trådrubriker och det gör det svårt att söka efter tråden.

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det billigaste med Star A som jag hittar är runt 10 000 kr. Förvisso bra routing med ett byte på vardera väg med lagom tid, men under 8000 kr finns det inget.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Jakob skriver. Du måste åka hem 8:e (landa 9:e) för att komma ned i pris till ca 6000 med star alliance.

Jakob Österberg gillar detta.
  6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag antar att det är avsaknad av natten mellan lördag och söndag som är kostnadsdrivare.

7. robfro

robfro Medlem

Ordnat nu.

Sorry för det, blev osäker när jag startade tråden och backade såg då "BKK > SYD" bara.

nota bene och Jakob Österberg, tack för kloka tankar. Får ev stanna lördagnatten då :) Star alliance som i ARN-nordamerika med SAS och därefter?

Jakob Österberg och agehall gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, SAS till Chicago torde vara smidigast, och därifrån Uniteds eller American Airlines direktflight till Salt Lake.

9. robfro

robfro Medlem

Har kikat runt lite nu. ARN-CPH-SFO-SLC-SLC-SFO-CPH-ARN kanske vore något. När jag fyller i såsom i bilden blir allt fel va? Den kommer räkna den som fyra enkelresor? Kommer nämligen inte upp en enda Star Alliance flight. Tänker mig Stockholm-San Francisco med SAS och SFO-SLC med valfritt - helst star alliance - bolag. Vill dock ha så billiga ekonomibiljett som möjligt så blir en lite avvägning (har en budget att resa för, OT/poäng kan jag lägga ut för själv..).

Bifogade filer:

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det behöver inte bli fel, men det är troligen enklare ifall du kör med en vanlig round trip-sökning ARN-SLC och anger "CPH SFO" som advanced routing code. (Omvänt i fältet för hemresan då)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!