Senaste nytt

Arlanda - New York (EWR) vecka 46 t&r 2 personer för Eurobonus-poäng - flipp eller flopp?

Thornado

Medlem
SAS är som sagt var enda alternativet på ARN-EWR-ARN, under förutsättning att ni bara är intresserade av att åka direktflyg. Om du kan tänka dig att byta någonstans i Europa så finns det väldigt många fler alternativ, och då kan du troligtvis hitta lediga awardplatser. Om du bokar en awardresa med någon annan än SAS så kommer det dock att kosta 110000 poäng med 2-4-1-voucher (10000 poäng mer än med SAS) och avgifterna kommer att vara högre.

Om ni skulle kunna överväga att åka Plus så går det antingen att boka det för 80k poäng den veckan ni vill åka eller så kan man boka Plus Saver den veckan för ca 6700 SEK per person. Detta (6700 SEK) får anses vara ett bra pris och du tjänar in lite fler poäng till den kommande resan i First. Det finns även möjlighet att lägga ett bud för uppgradering till Business via Plusgrade (antingen med pengar eller poäng) eller på flygplatsen för åtminstone en av vägarna. Dock får ni ju då vara inställda på att ni kommer att åka i Plus och se en eventuell uppgradering som en bonus.

Slutligen - om ni betalar för resan så är det ju som du säger troligt att du inte hinner använda vouchern i år. Notera dock att om du bokar och använder vouchern online på sas.se (dvs bara med SAS-flygningar), så säger den samlade erfarenheten här att det brukar gå bra att boka biljetter även under nästa år så länge du bokar innan årsskiftet. Detta är dock ingen officiell feature, utan ska snarare ses som en bugg och kan försvinna närsomhelst, så räkna inte med det. Detta gör att ni redan nu kan boka in en longhaul-resa i business med SAS nästa år (t.ex. första helgen i augusti 2017 finns det tillgänglighet för 2 personer till Chicago).
 
Om du har möjlighet så försök skrapa ihop 35 000 poäng till (eller köp de sista poängen) och boka Lufthansa First. De biljetterna släpps två veckor innan.
 

jerixon

Medlem
Jag tycker SAS nya kabin är riktigt bra. För mig är valet lätt att använda vouchern där =)
Lufthansa F slår det och det är coolt att ha gjort det, men skulle jag välja på att betala för en business biljett eller använda poängen på SAS hade jag bränr poängen snabbt =)
 
Tack för bra svar! (The more I learn, the more I see - Schwarzenegger brytning).

Jag har lyssnat med SAS och verkar som jag slår till på Austrian Airlines i Business (Star Alliance), det enda som faktiskt fanns kring mina uttänkta datum. Flygskatten som tillkom var ganska blygsam och även om det ekar lite tomt på poängkontot genom den modellen så känns det kul.
Det fanns inga som helst SAS-platser i business att flyga direkt med så får bli via Wien och Austrian i så fall.

Hade GÄRNA testat First med Lufthansa men kommer inte kunna skrapa ihop 35k poäng på 10 veckor hur mycket jag än skulle vilja.
Inser att man kan köpa poäng också men blir säkert en dyr affär? (kanske skall kolla iaf..).
 
PS - om detta är köpa grisen i säcken och förenat med att hoppa i lava så säg gärna det ;)

Känns som jag bara har ett kort att spela ut så kul om det blir så "rätt" det kan bli, sen får väl en del av det ses som en läropeng också.

Ett alt är ju annars att köpa biljetterna - få fler poäng - spara dessa och panga på First med Lufthansa under nästa år men jag är duktigt sugen på att köra detta nu och sen börja på ny kula.

35,000 poäng = 7000kr ;) Hmm.....
 

Layzedad

Medlem
PS - om detta är köpa grisen i säcken och förenat med att hoppa i lava så säg gärna det ;)

Känns som jag bara har ett kort att spela ut så kul om det blir så "rätt" det kan bli, sen får väl en del av det ses som en läropeng också.

Ett alt är ju annars att köpa biljetterna - få fler poäng - spara dessa och panga på First med Lufthansa under nästa år men jag är duktigt sugen på att köra detta nu och sen börja på ny kula.

35,000 poäng = 7000kr ;) Hmm.....
Du kan ju värva ditt resesällskap till Amex Premium för 500:- så får du 12000 poäng
 
Toppen