Senaste nytt

Arlanda - Malta t/r, en lugn vecka och ett tredje världskrig? (Varning för bilder!)

famhanssons

Medlem
Tack för de värmande orden alla!


Jag kan nog instämma med dem på det. Menyn på en medelrestaurang bestod oftast av pizza, hamburgare och några andra varmrätter. Smaken var det inget större fel på men man får inte samma känsla som exempelvis i Spanien där det serveras underbara Paellor, grymt bra grillade rätter och mycket fisk. Däremot var luncherna rätt bra tycker jag med fräscha sallader och bra smörgåsar. Detta gäller för Sliema/Pembrooke området. Vi var en kortare sväng ut mot Bugibba som är ett riktigt chartermål och där var det enbart brittisk mat samt någon enstaka siciliensk restaurang. Kanske inget resmål för själva maten, samtidigt ska man inte låta den hindra att man åker dit.
I utkanten av Bugibba finns en helt fantastisk fiskrestaurang. Ofta bra att kolla in Guide Michelin när man ska välja restaurang.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för kul och inspirerande läsning! Gillar att reportaget är nyanserat och ger en bra bild av hur de tär att åka till Malta och vistas där.
 

Hachans

Medlem
Åh Malta, min första kärlek som ensamresenär! :) Älskade Gozo också, det är en juvel som inte får missas när man tröttnar på trafiken på Malta. En jeeptur dit ut går inte av för hackor.
 

gdaily

Medlem
Jag tog en kaka, några minisemlor som var fyllda med äggröra (mycket goda) samt en okej cappuccino och färskpressad apelsinjuice för att skölja ned detta.
För er som inte förstår Åländska, så en semla för dom är vad vi kallar för fralla. Denna lilla men ack så viktiga skillnad har betytt många förvecklingar på mitt jobb.
 
Toppen