Senaste nytt

Arlanda - John F Kennedy t/r, en annorlunda resa i premium economy med Norwegian

AX22100

Medlem
Jag tror det är rätt standard, ja. BA har det iaf på sina och jag har sett det på något annat bolag också, men osäker vilket nu.

En annan rolig sak att veta är att på första raden på AAs 777 (kommer inte ihåg om det var en viss modell eller alla modeller) så är en av hatthyllorna inte öppningsbar från kabinen. Den är istället till som nödutgång från crewrest ifall man behöver utrymma och den normala trappan ned inte går att använda.

Samma gäller för Norwegians Dreamliner kan jag meddela. En liten lucka kunde öppnas från "Crewrest" och genom den gick det att ta sig ner till kabinen. Förstod på kabinpersonalen att detta är ett krav då utrymmet annars är väldigt trångt om fyra personer snabbt skulle behöva ta sig ner för trappan vid en nödsituation.
 

AX22100

Medlem
Finns väl en risk att någon annan, med livlig fantasi och efter så många öl och GT, kunde ha tolkat in något helt annat än ett studiebesök? ;)
Självklart kunde även jag gjort denna tolkning. Även om jag är ung så är jag tyvärr inte tillräckligt smidig för att utöva sådana konster utan att riskera att öppna "nödutgången" och ramla ned i kabinen. Som tur var så var inte så pass inne i dimmorna, flygningen var ju trots allt bara i premium economy.
 

Crater2

Medlem
Ja, tack för rapporten.
Coolt att få se mer av planet, det har man själv inte lyckats med trots otal resor.

NY är alltid trevligt, undrar om man kan vara där för mycket?
 

MegaFlyer

Medlem
Kul med en Norwegian-rapport. Stort tack flr intressant läsning!

Kommer hålla mig borta från dessa norska hobbyflygare så länge det går - inte minst på long-haul!
 
Toppen