Senaste nytt

Arlanda-Honolulu med bonuspoäng?

nota bene

Medlem
Just HNL är ju extremt billigt med *A JV kampanj från DUB nu om ni är sugna? Lär väl gå på ca 50000 kr för hela familjen [ingen barnrabatt, vet inte om infant blir billigare], och ni tjänar typ 80k friska poäng.
 

SK989

Medlem
Jag undrar om jag förstått det här rätt. En resa med Star Alliance mellan Sverige och Hawaii t.o.r. kostar 80 000 eurobonuspoäng i business om man har en Amex 2-4-1. Enligt Star awardreglerna får man göra en transit på högst 24 tim i en tredje zon på väg från avgångszon till destinationszon, om det saknas direktflyg och om transitzonen kostar lägre eller samma poäng som resam till destinationszonen. Dvs. kan man göra följande resa Stockholm - Honolulu i business för 80 000?

Stockholm - Köpenhamn - Tokyo (SAS) och sedan högst 24 tim stopp för att fortsätta med ANA från Tokyo till Honolulu. Hemresa med Air China från Honolulu till Peking, högst 24 tim stopp, och sedan SAS från Peking via Köpenhamn till Stockholm.
 

Alf

Medlem
Det stämmer @agehall, man får inte åka österut till Hawaii. Jag har försökt boka detta håll både med *A och One World och fått ett bestämt nej på denna rutt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om jag förstått det här rätt. En resa med Star Alliance mellan Sverige och Hawaii t.o.r. kostar 80 000 eurobonuspoäng i business om man har en Amex 2-4-1.
Per person ja.

SAS points charts - SAS

Stockholm - Köpenhamn - Tokyo (SAS) och sedan högst 24 tim stopp för att fortsätta med ANA från Tokyo till Honolulu. Hemresa med Air China från Honolulu till Peking, högst 24 tim stopp, och sedan SAS från Peking via Köpenhamn till Stockholm.
Det har vi diskuterat i olika trådar och svaren från SAS agenter är Nej till resa via Asien på väg till Hawaii. Annars får man betala summan för två eller flera awards.

Utnyttja Amex 2-4-1 för fem personer | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Det stämmer @agehall, man får inte åka österut till Hawaii. Jag har försökt boka detta håll både med *A och One World och fått ett bestämt nej på denna rutt.
Fast med British Airways Executive Club avios går det ju. De debiterar per segment så routing via Asien är inget problem.
 

MegaFlyer

Medlem
Intressant diskussion! Tänkte just föreslå Hawaii via Asien och märkte att det kommit upp i tråden.

Flög 2013 i business till Hawaii på Sky Team poäng från Stockholm till Moskva med Aeroflot vidare med Korean till Seoul, Tokyo och till Honolulu. Tillbaka med Korean via Seoul och Paris.

Hur ser det ut om man tar ut två rewardbiljetter Stockholm t Asien och Asien t Hawaii? Asiana flyger Seoul - Honolulu och ANA flyger Tokyo - Honolulu.

Lycka till!!!
 

RickardG

Medlem
Intressant diskussion! Tänkte just föreslå Hawaii via Asien och märkte att det kommit upp i tråden.

Flög 2013 i business till Hawaii på Sky Team poäng från Stockholm till Moskva med Aeroflot vidare med Korean till Seoul, Tokyo och till Honolulu. Tillbaka med Korean via Seoul och Paris.

Hur ser det ut om man tar ut två rewardbiljetter Stockholm t Asien och Asien t Hawaii? Asiana flyger Seoul - Honolulu och ANA flyger Tokyo - Honolulu.

Lycka till!!!
Det funkar inte med 2-4-1 vouchern så det blir dålig poängekonomi i det eftersom det blir fullpris Asien-Hawaii.
 

lillemannen

Medlem
OT fråga var kan jag kreditera Hawaiian flight då jag inte gillar United sen förra året. Om jag vill flyga ex LAX eller SFO till HNL?
 
Toppen