Senaste nytt

Arlanda gate-info var hittar man det enklast?

Chrille

Medlem
Swedavia visar ju ankomster och avgångar på sin hemsida, men jag saknar verkligen gateinfo. Man skriver bara ut vilken terminal som flighterna angör/avgår i från. Finns det något smidigt sätt att se vilken gate man ska åka ifrån innan man anländer till flygplatsen?

Jag frågar för att jag kommer att ha en kort övergång inrikes-utrikes senare i veckan och hoppas kunna plocka upp min morsa på språng, och då kan det vara bra att kunna grovplanera lite på förhand. Kan ju vara bra att veta om man ska till A-, B- eller F-piren och bestämma mötesplats därefter.
 

MarcusC

Medlem
Yes CPH appen ligger en heldel före Swedavias. Lufthansas App(hallå sas!!) visar gate info i FRA/MUC....Enda infon man ibland får för SAS/Swedavia är ju sas sms meddelanden.
 

Mickey

Medlem
Inte så smidigt kanske men man kan förmodligen ringa Swedavias kundservice och fråga vilken ankomst respektive avgångsgate ett plan kommer att ha. En annan sak man också kan göra är att fråga flygvärdinnorna ombord vilken gate ett visst plan kommer att ankomma/avgå ifrån.
 

Nemo

Medlem
Överraskande tunt i Arlanda-appen och på hemsidan. Gate-info ska dock finnas om man beställer sms-info. http://www.swedavia.se/arlanda/flyginformation/flygstatus-via-sms/
 
Hej Chrille,

Appen som finns både för Arlanda och för Landvetter kommer att uppdateras i en ny version med flera nya funktioner. Att få med gateinfo har absolut varit ett önskemål som skulle förenkla transfer. Jag kan återkomma med lite mer information när appen kommer att släppas.

- Fredrik

Swedavia visar ju ankomster och avgångar på sin hemsida, men jag saknar verkligen gateinfo. Man skriver bara ut vilken terminal som flighterna angör/avgår i från. Finns det något smidigt sätt att se vilken gate man ska åka ifrån innan man anländer till flygplatsen?

Jag frågar för att jag kommer att ha en kort övergång inrikes-utrikes senare i veckan och hoppas kunna plocka upp min morsa på språng, och då kan det vara bra att kunna grovplanera lite på förhand. Kan ju vara bra att veta om man ska till A-, B- eller F-piren och bestämma mötesplats därefter.
 

gusten

Medlem
ARN appen är inget vidare. Du kan inte lita på flight/information alls. Det är tavlorna på flygplatsen som gäller.
 

Nemo

Medlem
På Stockholm C spår 1 / Arlanda Express finns en flygtavla med gater. Tydligen så går det att skicka iväg gate-info från Arlanda. När släpper Swedavia dessa data? Och när kommer den utlovade uppdateringen av Arlanda-appen?
 
Toppen