Senaste nytt

Arlanda Express stoppar taxiskojare på centralen

Morgan

Medlem
Nu diskuterar vi väl ändå precis det som artikeln i första inlägget i den här tråden beskriver - att Arlanda Express inte accepterar ett högsta jämförpris över 375 kronor. I mitt inlägg från 28/5 så länkar jag också till de nya skarpare reglerna från Arlanda Express.
 

lunne

Medlem
Den där skylten med prisinformation känner jag igen. För något år sedan hade den dock en uttrycklig skylt som sa "No flat rate to/from Arlanda". Så, en knappa 40 000 kr skulle det ha kostat att ta den bilen till Arlanda tidigare.
 

lunne

Medlem
När det gäller taxi i allmänhet (och inte bara resor till och från Arlanda) så förstår jag det som att det nya lagförslaget innebär att alla taxiförare som har ett högre jämförelsepris än 500 kronor ska tvingas lämna ett maxpris före avfärd om vad resan kan kosta.
 

fcx

Medlem
När det gäller taxi i allmänhet (och inte bara resor till och från Arlanda) så förstår jag det som att det nya lagförslaget innebär att alla taxiförare som har ett högre jämförelsepris än 500 kronor ska tvingas lämna ett maxpris före avfärd om vad resan kan kosta.

Lämna prisuppgift skriftligt om jag minns rätt.
 
Toppen