Senaste nytt

Arlanda Express stoppar taxiskojare på centralen

JacobGBG

Medlem
På vilket sätt blev resan gratis? Tog han inte Diners, om inte hur lyckades du i så fall slippa betala kontant eller med annat kort?

Jag tror Stefan menade att han ifrågasatte köpet till Diners som i sin tur ej betalar ut pengar till taxi"bolaget". Han får i sin tur pengar tillbaka från Diners.
 

Xilan

Medlem
Nu skärper Arlanda Express kraven - de menar att jämförpriset inte är tillräckligt. Nu sätts tak även för km- och timpris.
https://www.arlandaexpress.se/default.aspx?page=88&id=42

Enligt Dn så ska hamnarna i Stockholm och Bromma vara på väg att införa samma sak. Skönt att något händer i alla fall!

Mycket glädjande initiativ. Hoppas att Arlanda följer efter också. De har väl i och för sig ett maxpris till Stockholm City, men att införa maxpris på taxametern vore ett bra komplement.
 

Stefan62

Medlem
På vilket sätt blev resan gratis? Tog han inte Diners, om inte hur lyckades du i så fall slippa betala kontant eller med annat kort?

Jag gjorde en anmälan till Länsstyrelsen om händelsen och sedan kontaktade jag Diners som drog tillbaka betalningen i väntan på utredning - om det var en seriös firma eller ej.

Det kom efter en tid ett brev från taxi-bolaget, men det stod bara en massa trams.
 
vilken lycka att få läsa och ta del av detta..man bara myser..som jag har bråkat med sk friåkare som debiterat kunder och kollegor 18-1900 spänn för en resa mellan arn-karolinska tex...

suck pust..smockan hängde i luften sist jag bråkade med en friåkare..
 

Glenn E

Medlem
Kanske lite ot men Arlanda express måste vara ett av världens dyraste flygplatståg.
Kanske de också skulle hålla tillbaka sina priser?
Men har man monopol så har man.
 

rob74

Medlem
Kanske lite ot men Arlanda express måste vara ett av världens dyraste flygplatståg.
Kanske de också skulle hålla tillbaka sina priser?
Men har man monopol så har man.

Har för mig att jag hört att det i alla fall är dyrast i Europa.
Någon får rätta mig om jag har fel...
 

Dr. Miles

Expert
Har för mig att jag hört att det i alla fall är dyrast i Europa.
Någon får rätta mig om jag har fel...

och kanske snabbaste inflationstakten än motsvarande flygplatståg i andra delar av världen.
Svd skrev:
När Arlandabanan invigdes kostade en enkel resa 120 kronor. I slutet av juni höjs priserna på nytt.

–Ja, det kommer att kosta 260 kronor. Men jag vill också klargöra att aldrig tidigare har så många resenärer åkt på rabatterade biljetter som nu, säger Arlanda Express vd Per Thorstensson.
Tågmonopol fram till 2040 | Näringsliv | SvD
 

jonten

Medlem
Kastrup-Malmö via Öresundsbron kostar runt 120:-, Arlanda Express 260:-
Tycker det är skandal att Arlanda Express kan vara dyrare än att åka på Öresundsbron.

Och yes jag vet att Öresundsbron har andra inkomster ån tåget. Men ändå...
 

Glenn E

Medlem
KL express i Kuala Lumpur kostade RM35 när KLIA flygplatsen invigdes 1998 tror jag det var och det kostade RM35 förra året också.
Maglev tåget i Shanghai kostade RNB 100 när det invigdes och det priset har halverats till RNB 50 nu.
Till Arlanda borde de sänka priserna så att fler åker med dem.
 
Toppen