Arlanda Express stoppar taxiskojare på centralen

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Morgan, 16 Maj 2013.

1. Morgan

Morgan Medlem

Nu ska taxiskojarna stoppas i Stockholm - DN.SE

Ett steg i rätt riktning tycker jag, dock: 375 kr i jämförpris kan i praktiken innebära 50% högre pris på dagtid än t.ex. Taxi Stockholm. Det är fortfarande högt - för resenärerna finns det ingen anledning att betala mer än Taxi Stockholms priser!

2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker detta är jättebra! Det hjälper inte bara turister utan även stressade personer som bara hoppas in i en taxi utan att se efter vad det egentligen är för bolag.

3. Swisser

Swisser Medlem

Det är ett bra initiativ tycker jag.

Det är ju totalt fel att sko sig på stressade, okunniga eller utländska resenärer.

4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Körde en AW vid Kornhamnstorg och där satt 1000:- ligan (4 bilar) och lurpassade igår på turisterna med halvt neddragna bakrutor.
    Skojarna måste bort.

5. Givetvis en nödvändighet för att bli av med problemen... Bra initiativ! :)

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett dj-a gissel och elände med dessa lurendrejare!

För några år sedan hoppade jag in i en taxi utan att tänka mig för - det blev dubbelt så dyrt som det borde blivit, men jag hade noterat att förarlegitimationen inte fanns "väl synlig" i bilen och påpekade det. Föraren blev arg och för att göra en lång historia kort så visade det sig sedan att han inte hade någon förar-legitimation, utan körde "extra". Med hjälp av Diners blev resan gratis!

Last edited: 16 Maj 2013
    2 personer gillar detta.
  7. Håkan Andersson

Håkan Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen tar dem tag i detta, bort med skojarna!

8. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma problem finns väl på Arlanda (och andra flygplatser)? Får hoppas samma lösning implementeras där.

9. Morgan

Morgan Medlem

Nu skärper Arlanda Express kraven - de menar att jämförpriset inte är tillräckligt. Nu sätts tak även för km- och timpris.
    https://www.arlandaexpress.se/default.aspx?page=88&id=42

Enligt Dn så ska hamnarna i Stockholm och Bromma vara på väg att införa samma sak. Skönt att något händer i alla fall!

4 personer gillar detta.
  10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På vilket sätt blev resan gratis? Tog han inte Diners, om inte hur lyckades du i så fall slippa betala kontant eller med annat kort?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!