Arbete påbörjas med riktlinjer för ett system för Flight-tracking

Diskussion i 'Övrigt' startad av Alf, 29 Juli 2014.

1. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter den tragiska olyckan av MH370 har äntligen FN genom sin flygorganisation ICAO tagit intiativ till att starta upp arbete med riktlinjer för utformning av ett internationellt övervakningssystem för att undvika att ett flygplan bara försvinner. Detta sker genom att tillskapa tre olika internationella arbetsgrupper.

Någon form av information planeras att lämnas på ett internationellt ATC möte i Beijing i september. Jag har ännu ej bestämt om jag kommer att besöka konferensen. Om jag besöker denna konferens kommer jag att lämna en liten rapport om vad som avhandlades i frågan.

http://www.atcglobalhub.com/index.p...s-underway-to-develop-flight-tracking-service

6 personer gillar detta.
  2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att det händer något. Tragiskt dock att det ska behöva hända en olycka innan något nytt utvecklas :-/

3. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu tar man tag i saker som skulle varit gjorda för många år sedan. Hoppas nu bara
    att det som vanligt inte tar år eller t.o.m decennier innan något konkret kommer fram.

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer men det är tyvärr en allt för vanlig hållning inom många områden. Så länge det funkar är det inga problem men när något händer...

5. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma inom sjöfarten. Efter Titanic och Estonia kom en massa nya viktiga och självklara regelverk... :-/

Last edited: 29 Juli 2014

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!