Applicera Amex 2-4-1 på eurobonusbokning i efterhand?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ormen, 5 April 2016.

1. Ormen

Ormen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det möjligt att boka bonusresa med Star Alliance alternativt enbart SAS och i efterhand applicera 2-4-1?
    Har försökt söka på sidan men lyckas inte få fram något svar, även om jag är säker på att jag läst det flera gånger tidigare..

2. Kunde applicera Amex 2-4-1 voucher efterhand

Kunde INTE applicera Amex 2-4-1 voucher efterhand

@agehall s kommentar om detta:

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | Sida 112 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
    SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015) | Sida 27 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

bnr och Ormen gillar detta.
  3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt säker på att @fcx berättat för mig att det går, han kanske kan fylla på...

4. Ormen

Ormen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ovan citerade inlägg kommer från Amex-tråden. I efterhand förstår jag att jag uttryckte mig otydligt i orginalposten. Jag har alltså ännu inte nått 150k spend och har ingen voucher från förra året.

Min tolkning är att det går att applicera 2-4-1 vouchern i efterhand om denna finns tillgänglig på bokningsdatumet. Man kan generellt inte räkna med att kunna applicera vouchern om denna triggas först efter att resan bokat. Verkar dock finnas några undantag som lyckats med detta, men i dessa fall verkar Amex ha triggats bara några dagar efter bokning.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget man ska räkna med, men in vissa fall kan det gå, ja.

Då skulle jag säga att det är kört.

Stämmer nog rätt bra. Har du inte vouchern när du bokar så kan du i princip räkna med att du inte kan applicera den när du får den vid ett senare tillfälle.

Ormen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!