APIS information på en Air Canada bokning, Codeshare med SAS och Lufthansa

Diskussion i 'Star Alliance' startad av jurgenb, 24 Maj 2011.

1. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air Canadas hemsida och hantering av bokningar är lite märklig.
    Har en bokning för två personer där det även efter jag fyllde i all APIS information första gången fortfarande står att

Additional passenger information is required

Your current flight itinerary includes travel to a country that requires additional passenger information.

We strongly encourage you to provide this information ahead of time from the comfort of your home or office with our secure online form.
    PROVIDE PASSENGER INFORMATION

Går man in på länken så finns personerna där men det saknas information i div fält som jag tidigare fyllt i, dessutom går dessa fält inte längre att fylla i..

Hur ska man då veta OM AC har accepterat ens inskickade data eller ej.
    Kan man ringa SAS angående detta el tvingas man ringa AC med deras +45 nummer?

Visst kan man fylla i detta vid incheckning oavsett... ?
    Annars kan man väl inte genomföra incheckningen har jag fått för mig?

2. Om du har Amadeus bokningskod, kan du göra det på Lufthansas websida.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det du fyller i på ACs hemsida hamnar bara i deras bokningssytem och inte i Amadeus/Sabre etc...
    Dock bör information i grundbokningssystemet föras över till AC. Skulle något saknas är det ju bara att komplettera vid check-in?
    I SAS egna reservationssystem (ResAid) kan du också fylla i ifall du har den koden (finns någonstans i bokningen):

https://ibp2.scandinavian.net/ibp/planandbook/APISInfoDetailsView1.aspx?MKT=SE

4. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar ju inte som det är en Amadeus-bokningskod eller så funkar det inte pga att det är två personer på samma bokning.. vare sig på SAS länken el hos checkmytrip.com :(

Koden är förvisso 6-tecken lång, dock helt utan siffror (men det kanske Amadeus kör med också?)

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som en Sabre-bokningsreferens om det är enbart bokstäver.
    Prova här:
    http://www.virtuallythere.com
    (Sabres motsvarighet till Amadeus CheckMyTrip)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!