Senaste nytt

Använder SAS aldrig bakre ingången på Arlanda Terminal 4?

AABack2ARN

Medlem
Har inte funderat på det tidigare men det känns som om SAS inte nyttjar bakre ingången på Arlanda Terminal 4 längre? Detta medan Norwegian gör det ganska ofta - nåja de flesta av de kanske 10 gånger jag tvingats flyga med dem under året.

Förstår att man inte kan göra det från de gater som inte är utrustade med externa trappor, men de flesta är väl det?
 

Glenn E

Medlem
Sist jag var där i söndags användes den bakre utgången.
Fast det nog lite lång tid innan den öppnades så det var inte så många som gick ut den vägen.
 

maswan

Medlem
Blandad kompott på SAS 737:eek:r till/från Umeå. Ibland och ibland inte, oftast inte. Men nog är det väl en fjärdedel av gångerna den används, tycker jag.
 
  • Gilla
Reactions: El0

AABack2ARN

Medlem
Kan det ha att göra med hur snabbt de måste vända planet? På Landvetter är det ju nästaen ett måste att använda två ingångar annars skulle de nog aldrig hinna vända planet på 25 minuter. På Arlanda har de oftast lite mer tid på sig. Men det känns som om det skulle vara enklast om de hade samma rutin varje gång...
 
Lite off-topic, men vill minnas en gång för si-så-där 15 år sedan när jag flög från Malmö till Arlanda med SAS MD80/81/82. Det var en sen söndagkväll och vinter. Väl framme så taxar vi till en ramp en bra bit från T4 och parkerar där. Vi får sedan gå av direkt från trappan som finns i baken på dessa kärror och hoppa på en buss som tar oss till terminalen. Har faktiskt rätt många roliga minnen att flyga med SAS under den här perioden. Trots att man nästan alltid åkte standby-biljett för studentpris :)
 
J

JPMorgan

Guest
Vissa gånger fram + bak. Andra gånger bara fram. Tror mer att Arlanda inte har tid än att SAS skulle välja. Någon som vet?
 
Toppen