Senaste nytt

Använder ni SAS Credits?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

  • JA

    Votes: 46 47,4%
  • NEJ

    Votes: 51 52,6%

  • Total voters
    97

Dr. Miles

Expert
Ping @Tommy

Det ser ut som att man samlar SAS Credits på resor med avgång efter 2018-JUN-30, förutsatt man har bokat resan före 2018-JUN-30.
SAS skrev:
SAS Credits kommer att ersättas av det nya företagserbjudandet SAS For Business år 2018. Under året kommer SAS Credits att gradvis avvecklas, vilket innebär att sista dagen för poänginsamling är den 30 juni 2018. Uttag av intjänade SAS Credits kan göras fram till den 31 december 2018.

*Ytterligare SAS Credits kommer att intjänas för resor bokade före den 30 juni som avser avgångar vid senare datum.

** För resor som betalas med SAS Credits och med avgångar efter den 1 januari 2019 gäller inga återbetalningar.
Tjäna SAS Credits och spara pengar på företagsresan | SAS
 

Carlos

Medlem
RIP SAS Credits. Kommer sakna dig. Extremt förmånligt och mycket bättre än nya SAS for Business i alla fall för min firma.
 

EBGGOT

Medlem
Kan man betala skatterna på bonusresa med sina Credits? Alltså via tallin/amex 2-4-1 och *A resa ...
 

taxvalp

Medlem
Är det någon som lyckats använda SAS Credits på sistone? När jag försöker betala kommer det upp för mig nya betalningsformer som Swish och Paypal. På classic.sas.se kommer alternativet upp men fungerar inte.
 

Glenn E

Medlem
Det kanske gar att ringa till SAS och boka och delbetala med sina Credits nu utan avgift i och med att de snart blir vardelosa.
Vart ett forsok.
 

Once56

Medlem
Är det någon som lyckats använda SAS Credits på sistone? När jag försöker betala kommer det upp för mig nya betalningsformer som Swish och Paypal. På classic.sas.se kommer alternativet upp men fungerar inte.
Bokade i fredags. Först kom inte alternativet upp, men sedan jag tagit bort platsbokningarna! fungerade det utmärkt.
 

FF#1

Medlem
börjar vara dags att tömma kontot för gott, ligger ca 4000 krediter där och skramlar... ska bara klura ut vad man ska ta sig till med dem?
Räcker ju till en 6 studs plus resa ut i europa för att fylla på lite fräscha Eurobonuspoäng... :)
 

Skillsen

Medlem
Hej!
Tre rookie frågor på credits (jag vet att programmet håller på att bytas ut)men om företaget bokar en resa åt mig och betalar med sas credits, får jag då eurobonus poäng på den resan som är betald med credits (min gissning är ja, men vill gärna få det bekräftat)

Kan man även uppgradera med hjälp av credits? (På en biljett som är betald med credits?)

Kan man ansöka om plusgrade på en resa bokad och betald med credits?

Tack!
 
Toppen