Senaste nytt

Använder ni SAS Credits?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

  • JA

    Votes: 46 47,4%
  • NEJ

    Votes: 51 52,6%

  • Total voters
    97

mha321

Medlem
Skulle det fungera att vi alla här på BusinessClass börjar använda samma SAS Credits kod och att vi lottar ut en resa varje månad? :)

Tja, betalar du? Från terms and conditions:

* The travelshall take place within the framework of the Company’s business operations. A CMP code may not be used for a User’s private travel
* The travel must be completed at the Company’s expense

Framförallt pkt 2 skulle ju låta utmärkt för oss andra, men kanske inte för BC's bankkonto?
 
Tja, betalar du? Från terms and conditions:

* The travelshall take place within the framework of the Company’s business operations. A CMP code may not be used for a User’s private travel
* The travel must be completed at the Company’s expense

Framförallt pkt 2 skulle ju låta utmärkt för oss andra, men kanske inte för BC's bankkonto?

Förstod att det var för bra för att vara sant :)
 

gdaily

Medlem
Snälla hjälp mig, jag blir tokig... Hur fan gör jag för att boka en resa med SAS Credits, jag hittar att jag kan klicka i valet Credits när det är dags att betala, men sedan kommer det en jävla inloggning jag inte förstår mig på. Lösenodet har jag, koden har jag, men inlogget vill den inte svälja.
 

OliT

Medlem
Snälla hjälp mig, jag blir tokig... Hur fan gör jag för att boka en resa med SAS Credits, jag hittar att jag kan klicka i valet Credits när det är dags att betala, men sedan kommer det en jävla inloggning jag inte förstår mig på. Lösenodet har jag, koden har jag, men inlogget vill den inte svälja.

Du måste skilja på ditt CMP, alltså bokningskoden, och det användarnamn (personligt) som du fått av SAS. Jag tror att jag var tvungen att begära mina inloggningsuppgifter från SAS, de hade tydligen inte skapats automatiskt. Om du har uppgifterna kan felet vara att det kontot inte fått rättigheter att använda credits.
 

gdaily

Medlem
Nu minns jag varför jag hatar SAS. Synd BA inte flyger mellan Stockholm och Köpenhamn (eller jo det gör dom, men inte som passar mina tider).
 
Toppen