Senaste nytt

Använder ni SAS Credits?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

  • JA

    Votes: 46 47,4%
  • NEJ

    Votes: 51 52,6%

  • Total voters
    97

agehall

Medlem
Japp, skatteverket fick ge med sig för rätt många år sedan och numera är det därför accepterat att bara ha en uppdragsgivare.
 

Kristofer

Medlem
Exakt så, men jag är inte helt 100% (finns inte så många omröstningar att testa på).

Spontant skulle jag tro att det helt enkelt är så forumprogramvaran beter sig, men ska som sagt kolla med någon som vet mer i morgon. :)


Japp, skatteverket fick ge med sig för rätt många år sedan och numera är det därför accepterat att bara ha en uppdragsgivare.

Nja, det är ett riksdagsbeslut som alliansregeringen drev igenom 2009. Men nu är vi rätt off topic tycker jag. :)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
OT men man kan tjäna 50% fler SAS Credits på SAS Plus biljetter för resa under 1 okt - 31 dec 2013.
SAS skrev:
50% fler Credits i SAS Plus

Du vet väl att SAS Plus-biljetter ger fler fördelar? Några exempel: ändra biljetten utan kostnad (i samma prisklass), mat och dryck ombord, tillgång till Fast Track och SAS lounger m.m. Just nu är det extra lönsamt att resa i SAS Plus: 50% fler Credits till alla SAS-destinationer i resperioden 1/10-31/12 2013!

Kom bara ihåg att ange företagskoden när ni bokar.
 

OliT

Medlem
Såg precis att det finns en rekryteringskampanj nu. Den som får ett företag att skapa ett Credits-konto får 500 credits att använda när den första resan är gjord (upp till tio nya konton och totalt 5 000 credits).

Jag rekryterar gärna någon!
 

jimmy_h

Medlem
Varit lite småsnålt med kommentarer om Credits. Funkar det bra eller är ett förhandlat kontrakt med rabatt bättre?
 

Valley

Medlem
Igår blev man uppringd av SAS Credits. Tydligen en stor drive dem genomför för att skrämma liv i oss som har ett konto, men inte använder det.
Och eftersom jag inte längre är någon SAS-resenär lär det nog förbli oanvänt ett bra tag till.
 

taxvalp

Medlem
Någon med enskild firma som har SAS Credits och någon erfarenhet av om det sker någon slags kontroll huruvida det är jobb eller privat resande? Alltså gentemot SAS och inte mot Skattemyndigheten.
 

agehall

Medlem
Jag har svårt att tro att de genomför någon som helst kontroll... Det ligger inte i SAS intresse - de vill ju skapa incitament för företagen att flyga mer och varför då göra kontroller?
 

Alf

Medlem
Det är ju ganska svårt att kolla och dessutom ganska onödigt. Jag använder kontot både för mina privatresor och de jag gör på min firmas räkning. Tyvärr brukar jag ha svårt att komma ihåg att använda återbäringen. Det är egentligen inte märkvärdigare än att jag får Coop poäng när jag köper företagets kaffe och frukt på Coop.
 
Toppen