Använder ni SAS Credits?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 24 Oktober 2013.

?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

1. JA

38 röst(er)
    50,0%
  2. NEJ

38 röst(er)
    50,0%
  1. Anger du en SAS Credits företagskod när du bokar biljetter hos SAS?

Om du gör det - tycker du det fungerar bra?
    Om inte - varför inte?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart man har SAS Credits! Varför skulle man inte använda det!?

3. Det är någon form av företagspoäng om jag förstår det hela rätt? Tjänar inte den enskilde medlemmen poäng om man utnyttjar detta?
    Som svar på din fråga, nej.

Ps. väntar med att rösta för att jag misstänker att det finns en liten bugg som skickar dig tillbaka till förstasidan av tråden när du röstar (men vill bekräfta innan jag buggrapporterar), oberoende av vilken sida du är på när du röstar. Martin Björnström, Kristofer, bugg eller ej?

Last edited: 24 Oktober 2013
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Både företaget och resenären får poäng, så det finns ingen anledning att inte företaget ska samla credits.

Walter gillar detta.
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och ingen anledning till att man inte har enskild firma, själv är bäste dräng :rolleyes:

2 personer gillar detta.
  6. mha321

mha321 Medlem

Tyvärr är reglerna rätt strikta för vilka flyg man får använda de på - måste vara i företagets tjänst, och just det företaget. Inga privatresor, inte om man flyger för ett annat företag, t.ex. Så man kan inte ha en EF bara för att få credits som man egentligen tjänar jobbandes för någon annan (om man inte jobbar för dem som konsult, förstås..)

Sedan om de faktiskt följer upp det är ju en annan sak, men reglerna sätter en hel del begränsningar.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, men som EF kan man ju jobba till 100% åt en uppdragsgivare numera...

1 person likes this.
  8. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha - du menar att man kommer till sida ett om man t ex står på sida tre och röstar? Vet inte om det är en bugg faktiskt, får kolla med teknikern i morgon. :)

Last edited: 24 Oktober 2013
  9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är ju konsult och jobbar så gott som alltid. :cool:

Walter gillar detta.
  10. mha321

mha321 Medlem

Åhå, det hade jag missat. Men det var ett tag sedan jag behövde kolla det senast... Det gör ju onekligen saken enklare :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!