Senaste nytt

Använde ni US Airways Dividend Miles innan ni blev medlem på BC.se?

Använde ni US Airways Dividend Miles innan ni blev medlem på BC.se?

  • Hade inget konto före min BC.se tid och har inte bokat någon bonusresa med poäng från dem än

    Votes: 29 40,8%
  • Hade inget konto före min BC.se tid men bokat bonusresor med poäng från dem efter BC.se medlemskap

    Votes: 30 42,3%
  • Hade redan kontot före min BC.se tid, men aldrig bokat bonusresor med poäng från dem före BC.se

    Votes: 2 2,8%
  • Hade redan kontot och hade bokat bonusresor med poäng från dem före BC.se

    Votes: 5 7,0%
  • Vad är US Airways Dividend Miles?

    Votes: 5 7,0%

  • Total voters
    71

Dr. Miles

Expert
Jag vill köra en liten enkät om US Airways Dividend Miles för att se hur kunskapsöverföring har fungerat.
Ber om ursäkt för konstig formulering av texter i enkäten. Det var max 100 tecken per alternativ som var tillåten.
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Jag har gjort 6 långresor i C med US Airways DM inköpta poäng. Istället för att betala i snitt 30 000 SEK per resa har jag betalat ungefär 15 000. En besparing på 90 000. Inte illa med tanke på att medlemskapet i BC är gratis
 

Yekermo

Medlem
Senaste året har jag gjort 7st t/r i F och en i C med USDM. Hade ingen aning om varken USDM eller poängmöjligheter innan BC! Har både sparat massa pengar (flög mkt betald AY C innan) och höjt komforten rejält.

Och utöver USDM har jag även lärt mig om Aadvantage och Avianca och gjort ytterligare resor med dem.

BC har helt enkelt förbättrat mitt resande radikalt :) Det enda som har blivit lidande är min Finnair-status ;-)
 

rob74

Medlem
Har bara hunnit med 3 USDM-bokningar:

1. Sverige-Australien via England/Japan/Thailand i F för 110k!!!
2. Thailand-Indonesien via Singapore/Vietnam i F och C för 40k
3. USA-Kanada i Eco (ja, jag vet... ) för 25k x 2 pers

Allt detta gjort i år.
Har 254k kvar och får väl se hur det blir. Hinner inte med något mer i år i alla fall och nästa långresa är med BA.
 

Trumis

Medlem
Köpte poäng nu under kampanjen i slutet av sommaren. Hade inte haft en tanke på det om det inte vore för BC. Har nu 100k och planerar att använda dem nästa år för att åka till Asien och bl a besöka god vänner utstationerade i Bangkok.
 

Alf

Medlem
Jag har gjort 6 långresor i C med US Airways DM inköpta poäng. Istället för att betala i snitt 30 000 SEK per resa har jag betalat ungefär 15 000. En besparing på 90 000. Inte illa med tanke på att medlemskapet i BC är gratis

Hur har det fungerat med att erhålla platser på de dagar du velat resa på? Har du vid något tillfälle bokat två platser och hur har det sett ut då? Min erfarenhet med Eurobonus är att det i stort sett är omöjligt att få på önskat datum när det gäller långlinjerna. Med OW är det betydligt bättre vid de tillfällen som varit aktuella för mej.
 
Toppen