Senaste nytt

Använda qmiles

Fredrik75

Ny medlem
Hej. Jag har 49100 qmiles som jag inte vet hur jag ska kunna använda. Jag funderar på att åka till Bangkok i augusti. Kan jag använda dessa som någon uppgradering eller delbetalning?
 

squeezen

Medlem
Hej. Jag har 49100 qmiles som jag inte vet hur jag ska kunna använda. Jag funderar på att åka till Bangkok i augusti. Kan jag använda dessa som någon uppgradering eller delbetalning?
Doha-Bangkok (eller vice versa):
one way award ticket: 25.000 Qmiles i eco, 50.000 i Business
one way upgrade: Eco till business 30-35.000 beroende på bokn klass.

ARN-BKK i eco på award (one way) = 37.500 qmiles.
Det är med andra ord inte så mycket dyrare att boka hela resan på award ena hållet.

Sedan finns ett alternativ att boka qmiles+cash när du är inloggas på ditt privilege club konto.
du kan också köpta några miles till för att t.ex kunna få 50.000 om du hittar awards på datum och isf åka ena hållet i business som award och sedan andra hållet hem på köpt biljett i valfri klass.

jag tycker själv att det är helt uruselt att hitta awards i business oavsett destination.
 

Fredrik75

Ny medlem
jag fattar inte hur jag ska kunna boka? Verkar bara gå att betala med antingen miles eller pengar. Det går inte kombinera, eller så vet jag inte hur man gör.
 

squeezen

Medlem
1. Du måste vara inloggad.
2. Klicka in på Redeem my qmiles/qcredits i menyn i ovankant.
upload_2018-5-16_3-33-34.png


3. På sidan som laddas finns det i slutet denna ruta:
upload_2018-5-16_3-34-30.png

4. Bara att fylla i detaljerna och välj show availability
5. i resultaten har du två val (basic pricing eller double pricing). Är det t.ex dålig tillgänglighet erbjuds du att ändå köpa, fast för dubbla miles, detta syns genom att det är en liten grön "q2" flagga. det indikerar "flexible awards".
upload_2018-5-16_3-37-44.png


Istället ska du hitta de avgångar utan den gröna Q2 flaggan:
upload_2018-5-16_3-38-47.png

I ovan t.ex ser du att eco finns.

Lycka till
 
Toppen