Senaste nytt

Använda poäng för inrikesresa i USA, bra idé?

Senator

Moderator
Det beror nog på när man bokar, jag tittade nu för att resa i september och United First bokas då i P som bara ger 100% intjäning till Eurobonus (minimum 600 miles). Med tanke på att sträckan LAX-SFO är under 600 miles så är det just den summan med poäng man får till Eurobonus.
Även Z och A ger 100% till Eurobonus så ingen skillnad i intjäning och det är ju bara att konstatera att intjäningen till Eurobonus är relativt dålig

Jag skrev lite slarvigt ;) Jag bokar alltid mina biljetter i "Z" eller "A" men aldrig i "P" då prisskillnaden är ofta marginell och lägger poängen till Miles & More eftersom SAS numera har usel intjäning på United även för Business och First.
 

palmen

Moderator
Jag skrev lite slarvigt ;) Jag bokar alltid mina biljetter i "Z" eller "A" men aldrig i "P" då prisskillnaden är ofta marginell och lägger poängen till Miles & More eftersom SAS numera har usel intjäning på United även för Business och First.
Vad brukar det skilja i pris? Tittar jag enkel mellan LAX-SFO så är skillnaden ungefär enligt följande
P = 180$
Z = 250 $
A = 280 $

Inte så stor skillnad i $ men stor skillnad i %
 
Toppen