Använda MasterCard på bettingsidor och få poäng?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Impendill, 11 Januari 2014.

1. Impendill

Impendill Medlem

Jag har funderat på om man kan använda sitt Master Card till att sätta in pengar på spelsidor, ex betsson, unibet m.m och samtidigt få Eurobonuspoäng.

Någon som vet? Det borde ju handla om en betalning när man blir krediterad av spelbolagen?

Tacksam för svar

2. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig jag läst någonstans att det inte fungerar.

3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läser man villkoren för SAS Eurobonus world mastercard så står det följande:

Så här är svaret att du får spela för 10 000 kr per månad.

4. Impendill

Impendill Medlem

Tack för det!
    Min budget ligger på ungefär 10 000kr i månaden så det blir några poäng per år:)
    Någon som vet om det finns bettingsidor som tar Amex eller Dinersclub?

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex: Nej
    Diners: Ja, det finns några. Tyvärr kan jag inte säga vilka pga mitt jobb. Men exempelvis "Bill på Kullen"

6. Impendill

Impendill Medlem

Vad jobbar du med:)?
    Är det William Hill du menar?

7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag jobbar som pokermanager på en av sajterna, så att bekräfta skulle vara som att tipsa om konkurrenter.
    Vi tar för övrigt inte DC.
    Oftast, men inte alltid, ger MC/Visakortsinsättningar flygpoäng.

Uttag sker oftast tillbaks till samma kreditkort, så då "försvinner poängen igen". Men Mastercard tillåter oftast inte tillbakainsättningar från spelsajten, så då är man "tvungen" att ta tillbaka pengarna på annat sätt. Däremot går det oftast tillbaks direkt på Visa. DC är lite blandat.

Ditt säkraste val är att använda Masercard med andra ord.

8. miramax

miramax Medlem

Tänk då vilket bakslag om man VANN en massa pengar dessutom :)

9. ian.engblom

ian.engblom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De flesta sidor tar ju en avgift för insättning med kreditkort, så det lönar sig oftast inte mer än på marginalen. SvS tar ingen avgift dock. Man får vara noga med att ha koll på kortvillkoren som tidigare nämnts också.

10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan har Svenska Spel överlägset sämst odds i branchen (dvs högst skatt) på alla sina produkter (*). Om du exempelvis ska sportsbetta så är det mycket bättre att sätta in på vilken annan sajt som helst och drabbas av en eventuell avgift än att spela på SvS.

(*) Undantaget är pokern på låga nivåer, om du spelar cashgame (ej tävlingar) då faktiskt SvS har ett riktigt bra erbjudande. Dock har SvS branchens överlägset sämsta mjukvara, så det jämnar väl ut sig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!