Senaste nytt

Använda connecting norway för byte från SAS till British Airways

JensE

Medlem
Får förklara sedan i person om jag lyckas få tid att dra till Monks någon gång för uppbarligen förklarar jag så risigt att ni inte förstår :)
 

NotRyan

Medlem
Får förklara sedan i person om jag lyckas få tid att dra till Monks någon gång för uppbarligen förklarar jag så risigt att ni inte förstår :)

Jag tror mig förstå att du ankom med SAS från Stockholm och skulle vidare med British Airways till London, då blir det en vanlig International - International transfer som det alltid har varit. Connecting Norway är att du numera kan gå ner i avgångshallen precis som när du gjorde din transfer och därifrån kan gå ut till inrikesdelen. Tidigare var du tvungen att gå ner som ankommande genom bagagehallen, ut genom tullen och sedan upp i terminalen via säkerhetskontrollen in igen airside till inrikesdelen. Med andra ord Connecting Norway är bara när du skall connecta från utrikes till inrikes i Norway :) Annars är det som det var tidigare...
 

nota bene

Medlem
Precis som alla skriver...

Bara det att Connecting Norway använder samma transfer security som vanlig internationell transfer, så kanske därifrån förvirringen uppstått?
 
Toppen