Senaste nytt

Ankomst Newark: hur lång tid tar det innan jag är genom immigrationen?

palmen

Moderator
Det är ju så att taxiföraren vänta max en timme från den tiden jag har sagt så då kanske det ändå är bäst att sätta fram tiden lite, vi borde ju komma av flighten ganska snabbt eftersom vi flyger C-klass ?

/A
Som sagt, vi kom av bland de första på SAS-planet från Stockholm och fick ändå vänta 1h. Det är inte alltid de låter Business gå av först heller på SAS, händer ibland att de låter alla kabinerna gå av samtidigt och andra gånger låter de business gå av innan resten får gå av. Det kan som sagt variera väldigt mycket hur lång tid det tar att komma igen.
 

Trox

Medlem
Det är ju så att taxiföraren vänta max en timme från den tiden jag har sagt så då kanske det ändå är bäst att sätta fram tiden lite, vi borde ju komma av flighten ganska snabbt eftersom vi flyger C-klass ?

/A

Tyvärr kan det ha landat ett par stora maskiner strax innan ni landar. Med lite otur är det plan från länder med passagerare som gör att allt tar mer tid.
 

poiu

Medlem
Tyvärr kan det ha landat ett par stora maskiner strax innan ni landar. Med lite otur är det plan från länder med passagerare som gör att allt tar mer tid.
Detta hände mig vid mitt senaste besök. Trots att vi var snabba av planet tog det 2h. Är det inte bättre att ta en taxi vid terminalen, det brukar gå snabbt.
 

flum

Medlem
Vi skall till New York och vi kommer att flyga business class, det som jag vill veta är vilken tid jag skall meddela taxibolaget och det beror ju på hur lång tid det tar att komma igenom.

Senaste gången jag var i USA så flög jag AF till SFO och då tod det nog 1,5 timme att komma igenom immigration men då flög jag A380 så det var ju rätt mycket folk som skulle igenom.
Nu vet jag att olika personer värderar saker olika, men om jag ska in till Manhattan skulle jag ta tåget tio gånger av tio, och sedan ta taxi från Penn Station. Har man väldigt mycket bagage kan jag förstå tanken med taxi/limo men jag vet flera här på forumet som föredrar taxi/limo från ewr.
 

Senator

Moderator
Så, gällande frågan. Den är som sagt svår att bedöma. Beror helt på ett antal parameter.

När jag förbokar bil från t.ex. Dial 7 så lägger jag till flygdetaljerna. Så snart jag kommer ut, ringer jag och bilen körs fram. Det tar aldrig mer än 5min..Nu vet jag inte vad trådskaparen menar med "taxi" eller om det är samma sak som t.ex. Dial 7 eller Camel..

Det är dock normalt av alla transporter på flygplatser i USA som förbeställs att ta höjd för inkommande flyg.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har bokat via Cabforce, dvs. när man visar sin bokning på SAS portal så får man upp länkar till boka transport på högerkanten, jag har använt detta tidigare när jag har varit ute och rest och det har funkat mycket bra, det räknas nog inte som "Taxi".

/A
 

agehall

Medlem
@Andreas.Net har redan fått massor med förklaringar till varför det är omöjligt att säga hur lång tid det tar att komma in i USA, det enda jag vill förtydliga är att det beror mer på vilka andra flighter som just landat än hur snabbt du kommer av SAS-kärran. Nordbor (som utgör 90% av de som reser med SAS) går fort att processa in i USA. Hamnar du däremot bakom en kärra från något land som kräver visum för de flesta passagerarna ombord så kan det ta tid.

Min lösning är att helt lägga ned att köra Dial7, Cabforce, Carmel etc etc. Numera är det Uber som gäller. Jag kan beställa den i "lagom" tid, dvs när jag har min väska och ser att jag kommer vara igenom tullen inom ca 5 minuter och den är i princip alltid framme när jag kommer ut. Kostnaden blir oftast lägre än om man ska ta en annan tjänst och betala dels för tjänsten och dels betala dricks och servicen är på topp även om man beställer UberX vilket jag själv oftast kör. På EWR har jag flera gånger fått en stor SUV, som nog egentligen är en UberBlack dessutom.
 

Senator

Moderator
Jag har bokat via Cabforce, dvs. när man visar sin bokning på SAS portal så får man upp länkar till boka transport på högerkanten, jag har använt detta tidigare när jag har varit ute och rest och det har funkat mycket bra, det räknas nog inte som "Taxi".

/A

Ok, jag har aldrig använt denna och vet inte vilka villkor som finns kopplat till detta. Vet inte hur länge dom väntar, och hur inkommande flyg bevakas. Tittar jag på priserna jag får upp via deras hemsida utan länken från SAS skulle jag inte boka.. Tyckte det var ganska dyrt.. Men kanske en bättre deal via SAS.

Men du får tyvärr ingen exakt svar från någon :) Det finns inget 100% svar på det du söker.
 

Senator

Moderator
@Andreas.Net har redan fått massor med förklaringar till varför det är omöjligt att säga hur lång tid det tar att komma in i USA, det enda jag vill förtydliga är att det beror mer på vilka andra flighter som just landat än hur snabbt du kommer av SAS-kärran. Nordbor (som utgör 90% av de som reser med SAS) går fort att processa in i USA. Hamnar du däremot bakom en kärra från något land som kräver visum för de flesta passagerarna ombord så kan det ta tid.

Min lösning är att helt lägga ned att köra Dial7, Cabforce, Carmel etc etc. Numera är det Uber som gäller. Jag kan beställa den i "lagom" tid, dvs när jag har min väska och ser att jag kommer vara igenom tullen inom ca 5 minuter och den är i princip alltid framme när jag kommer ut. Kostnaden blir oftast lägre än om man ska ta en annan tjänst och betala dels för tjänsten och dels betala dricks och servicen är på topp även om man beställer UberX vilket jag själv oftast kör. På EWR har jag flera gånger fått en stor SUV, som nog egentligen är en UberBlack dessutom.

Uber är nu dyrare kan jag meddela, i alla fall till Newark...
 
Toppen