Ange passnr. Vid bokning?

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Gizmo79, 1 Juni 2016.

1. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Bokade biljetter i helgen med Qatar,
    Arn - Hkt och det slog mig nu att jag aldrig uppgav våra passnr vid bokning. Vet att när vi bokade med British Airways för nått år sen behövde vi inte heller göra det vid bokningstillfället men när man sen loggade in på check my trip så stod det att vi hade kompletterande uppgifter att fylla i. Nu när jag tittar på vår resa så kan jag inte hitta något sådant, behövs det verkligen inte?

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte du till Thailand med British Airways då? Olika länder har olika regler och Thailand kräver troligen inte API-uppgifter för annars skulle Qatar fråga efter dem.

3. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det var Thailand även den gången.

4. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gör väl däremot Storbritannien för icke-EEU medborgare, vilket gör att de nog ber om att se det på alla.

5. Johanna

Johanna Medlem

Samma här bokade till BKK och när du säger det behövde jag inte uppge ngt passnr.

6. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!