Ang. tolkning av Oneworld miles tabellen i AAdvantage

Diskussion i 'Oneworld' startad av Soundofsilence, 21 Januari 2016.

1. Soundofsilence

Soundofsilence Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En nybörgarfråga här i forumet:
    Det står i tabellen (Oneworld airline award chart) att det krävs t.e.x. 52,500 miles för att resa i business class från Europa till region Asia 2. Gäller det enkelresa eller t/r? Jag har 90 000 miles och vill flyga business från ARN till CMB.
    Har för mig att några år sen gällde miles i tabellen t/r

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket bonusprogram pratar vi om här? AAdvantage?

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gissar att det är AAdvantage, eftersom antalet miles stämmer med Asia 2, och då avser det enkelresa.

4. Om du menar American Airlines AAdvantage, vänligen komma ihåg att de håller på att ändra programmet.

Uttagstabellen kommer att ändras för bokning fr o m 2016-MAR-22 (ej avresa) och de flesta bonusresor till/från Europa blir dyrare än idag.
    För mer info kan du läsa här:

Förändringar av AAdvantage under 2016 (bekräftat) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
    oneworld and other airline award chart

Soundofsilence gillar detta.
  5. MartinH

MartinH Medlem

I just fallet Colombo CMB så blir det dock billigare att boka EFTER mars 22, då Sri Lanka flyttas från Asia 2 till Middle East. Från 52500 till 42500 miles, så då räcker dina 90000 till t/r.
    "Bäst" är så klart att boka F INNAN mars 22 till nånstans i Indien, för 40000 miles enkel resa :)

6. Soundofsilence

Soundofsilence Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack alla för svar och goda råd! Ja, jag menade AAdvantage!
    En fråga till : kan man fortfarande ta en stopover i samma (eller billigare ) region ?
    ( för flera år sen när det var "Dividend miles", flög jag från Stockholm till Buenos Aires och hade stopover en vecka i Panama)

7. MartinH

MartinH Medlem

Nix, inga stopovers med AAdvantage, tyvärr...

8. Soundofsilence

Soundofsilence Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oops!
    Trodde att det var enkelresor där stopover inte gällde. Jag har tänkt åka till Sri Lanka och tillbaks med en stopover tex Indien eller Nepal .

9. MartinH

MartinH Medlem

Då gör du som så att du bokar ARN-CMB efter mars 22 och Indien-ARN innan mars 22. Enkelbiljett CMB-Indien är inte dyrt. Du har poäng för F åt ena hållet och C åt andra hållet :)

10. Soundofsilence

Soundofsilence Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det tipset! Ska fundera på det !

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!