Angående EBD/EBG

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fixter, 15 December 2015.

1. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är nu EBD men kommer inte kvalificera för det iår, dock kommer jag nog bli guld, men om jag blir guld innan perioden går ut, kommer min grace försvinna och jag då bara bli guld i perioden efter eller kommer mitt guld "stacka" så jag blir det nästa, + den efter?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du blir bara guld året efter med "soft landing" om du ändå klarar guld så kommer du inte ha ett år innestående med guld framöver.
    Jag har självklart inga belägg för detta men det vore väldigt konstigt om man kunde stacka guldkort på varandra för att det ska vara giltiga längre

3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBD har "soft landing" =
    År 1 intjäning av EBD. Blir EBD när 90'000p/90flights passeras
    År 2 EBD
    År 3 EBG
    År 4 EBS
    Även om inte en res reses efter år 1. Varje år borde börja med grace period om 3 månader.

4. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, jag är ju ebd till 1/8, men om jag då når ebg innan , kommer jag få grace perioden?

5. Nystrom

Nystrom Medlem

Du har den intjänade statusen under din kvalificeringsperiod+3 mån. Om du har 1/7--30/6 som kvalperiod så har du din intjänade status tom 30/9. Klarar du inte kvalgränsen till innehavd status mjuklandar du på närmast lägre nivå som har giltighetstid kvalificeringsperioden+3 mån

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kort sagt, du behöver inte kämpa för att komma över 45k/45 resor, eftersom du får guld nästa period oavsett. Soft landing är ju till för att max tappa ett steg i taget, inte att ge en extra period på en intjänad status.

7. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja precis, så nästan lite synd o komma in på EBG iaf, dock är det ju via segment så poängen är ju alltid välkommet ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!