Senaste nytt

Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare

Andreas Q

Medlem
SAS Plus giver adgang til indenrigsloungen i Terminal 4 på Arlanda. Mine oplevelser er også at det er denne lounge der er mest fuld. Loungerne i Terminal 5 kan da være fulde, men jeg har endnu ikke oplevet at det ikke var muligt at få en siddeplads.
Kommer just därifrån och är mest förvånad över att den inte alltid är smockfull. Det finns ju mängder med plus resenärer men de verkar då inte häcka i loungen.
 

palmen

Moderator
Kommer just därifrån och är mest förvånad över att den inte alltid är smockfull. Det finns ju mängder med plus resenärer men de verkar då inte häcka i loungen.
Jag tror det är rätt många som köper plus utan att veta vad som ingår. Har sett folk i plus-kabinen som köpt med sig ramlösa från ARN som de öppnat halvvägs in genom flygningen när det finns gratis från café-vagnen.
 

Jonas C

Medlem
Var med om detta för inte så länge sedan. Stod en snubbe bredvid mig i biljettdisken och undrade om det var något fel på hans biljett då det stod att han kunde ta med sig två väskor. Damen påpekade att han hade en PLUS biljett varvid han stod kvar som ett och såg ut som ett frågetecken. Undrar om merparten av alla PLUS resenärer representeras av honom.
 

ulagun

Medlem
Tycker mig ha märkt att det generellt är mindre folk/mer plats i businessloungerna CPH och OSL än i Guld loungen under rusningstid. Dessutom finns svenska morgontidningar i businessloungen CPH. Allt som oftast slut i Gold vid 9-tiden på morgonen.
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg i Eurobonus silver, tillgång till lounge | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Sällar mig till kritiken angående överfulla lounger i Juli! Helt horribelt just nu i OSL (som dessutom bygger om fortfarande!).
Dessutom så gör det att hastigheten på WiFi blir ett dåligt skämt.
Iofs är det lite kul att se folk som tar selfies för att de sitter i loungen...:) Inte varje dag jag ser detta...:)
Det här kallar jag en överfull lounge. Så länge det finns någonstans att sitta i då är det inte överfull.
Det var China Eastern First class lounge på Beijing Terminal 2 inrikessidan.
img_2850-jpg.29973

img_2857-jpg.29974

img_2859-jpg.29975

img_2862-jpg.29976

img_2865-jpg.29977

img_2866-jpg.29978

img_2868-jpg.29979
 

AABack2ARN

Medlem
Vill påstå att jag upplevt motsvarande situation i Göteborg (innan ombyggnaden) samt ett flertal tillfällen i Frankfurt respektive Hamburg. Tog något att dricka och gick ut i terminalen för att få lugn och ro.
 
Toppen