Android-ägare: Vilka appar använder ni på resande fot?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Gnopps, 26 Maj 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Med den uppsjö av appar som finns till våra telefoner kan det vara bra att tipsa varandra vilka som är användbara när man är ute och reser. De jag använder är:

• 3D-compass - En kompass och liten karta när jag är vilse i staden
    • Currency- Oandas valutaomvandlare, enkel och rätt
    • Dropbox - Enkelt att komma åt viktiga filer vartän du befinner dig
    • NDrive - Billig offline-navigering som inte alltid fungerar bra tyvärr.
    • OnTheFly - Snabb på att hitta flygbiljetter när du inte får bra förslag från resebyrån
    • Skype - Ring billigt även från utlandet
    • Sveriges Radio Play - Jag gillar att kunna lyssna på SR när jag är utomlands

Vilka brukar du använda?

Även om jag inte själv använder dem finns det gott om flygbolag/flygplatsspecifika appar, några listade nedan:

2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flightradar24 är min stora favorit!

3. tourist

tourist Medlem

I din användbara uppräkning missade du den rese-app jag utnyttjar mest frekvent:CheckMyTrip

Vad gäller SAS Crew Guide hade jag den installerad ett tag, och irriterades över att den inte reagerade ordentligt på min pekskärm. När det sedan aldrig kom någon mer destination än NYC så tog jag bort den.

Och så använder jag ju numera också BusinessClass.se ;), men har inte riktigt blivit vän med den. Hur gör man för att snabbt se senaste inlägg?

Last edited: 26 Maj 2011
  4. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tripit Pro är givet för mig. Aldrig mer ett printat boarding pass! (såvida inte det krävs, då norpar jag från terminalerna på flygplatsen)

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra tråd detta...! Jag använder mest följande appar (desire HD/2.3):
    -checkmytrip
    -arlanda och cph-apparna
    -trip advisor
    -flight stats
    -timetable by W.A.T.T.
    -lufthansa (mest ett gränssnitt mot mobilsidan iof)

Och just nu businessclass.se så klart.

6. GVA380

GVA380 Medlem

7. Jon Lennersten

Jon Lennersten Ny medlem

Testa gärna min nya valutakonverterare för Android, Currency Lens. Tanken är att kameran ska känna igen priset och konverterar enkelt till de vanligaste valutorna eller till egen angiven valuta. Den funkar helt offline så länge man synkat innan man åker.

Om igenkänningen inte funkar så kan man lägga in bilder av siffrorna så går det förhoppningsvis bättre. Bilderna delar man sedan med sig till andra användare vid synkning. I värsta fall så finns även ett fält där man kan ange priset manuellt.

https://market.android.com/details?id=se.bugumala.currencylens

8. Jag använder:
    0,02 EUR(ca 18 öre)/SMS till svenska mobilnummer.
    Jag kombinerar dem med utländska DATA SIM kort.

9. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har testat en app som heter heytell, med den kan man skicka ljudmeddelanden till andra personer med en enkel knapptryckning.

10. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!