Senaste nytt

Andra SAS-planet med ny kabin på väg att sättas i trafik

Agö

Medlem
Tack!
Det är den kärran som just nu är planerad att flyga dagens SK925 och är för närvarande cirka 6 timmar sen ut från CPH. Undras om de kan tänka sig en fuling och ställa planet för att få det så snabbt som möjligt till Zurich för att påbörja arbetet..?
Inte omöjligt. Det har ju varit lite stökigt de senaste dagarna, kanske blir det när man ska stuva om bland kärrorna.
 
A

Aurora

Guest
Tar de ett plan i taget eller kommer de öka takten? Verkar ta ca 1 månad per plan.

Det er bare plass til 1 fly om gangen i hangaren i Zurich. Se på det som at du har bestilt ombygging til bil hos en leverandør, og leverandøren har en maksgrense for hvor mange biler man har plass til. Det være sagt kan man jo aldri utelukke at det brått oppstår plass til to samtidig, men kjenner man flybransjen rett så er det mange som har bestilt C/D-checks og som ikke lemper på disse behovene. Ergo er nok timeplanen til Zurich-teknik-somethingsomething ganske fullstappet + SAS trenger sine flygplan i luften mer enn å ha 2 eller flere på bakken i hangar om gangen.
 

Filip

Medlem
Det finns bara plats för ett flygplan i taget i hangaren i Zürich. Titta på vad du har beställt ombyggnad av bil från en leverantör, och leverantören har en maxgräns på hur många bilar du har plats för. Det måste sägas, man kunde aldrig utesluta att plötsligt inträffar rymma två samtidiga men vet en flygbranschen just eftersom det är många som har beställt C / D-kontroller och inte slappnar av dessa behov. Ergo räcker schema till Zürich-tekniker-något något helt spricker + SAS kräver sin färdplan i luften mer än att ha 2 eller fler på marken i hangaren i taget.


OK, tack! Förhoppningarna minskar helt klart att få åka nya kabinen i sommar :-/
 
Last edited by a moderator:

pswe

Medlem
Tack!
Det är den kärran som just nu är planerad att flyga dagens SK925 och är för närvarande cirka 6 timmar sen ut från CPH. Undras om de kan tänka sig en fuling och ställa planet för att få det så snabbt som möjligt till Zurich för att påbörja arbetet..?
Den är på väg mot Köpenhamn från Oslo nu samtidigt som 925 är rejält sen så det blir nog minst en runda till över Atlanten före Zürich.
 
A

Aurora

Guest
[QUOTE = "Aurora post: 333.320, medlem: 3289"] Det finns bara plats för ett flygplan i taget i hangaren i Zürich. Titta på vad du har beställt ombyggnad av bil från en leverantör, och leverantören har en maxgräns på hur många bilar du har plats för. Det måste sägas, man kunde aldrig utesluta att plötsligt inträffar rymma två samtidiga men vet en flygbranschen just eftersom det är många som har beställt C / D-kontroller och inte slappnar av dessa behov. Ergo räcker schema till Zürich-tekniker-något något helt spricker + SAS kräver sin färdplan i luften mer än att ha 2 eller fler på marken i hangaren i taget. [/ QUOTE]


OK, tack! Förhoppningarna minskar helt klart att få åka nya kabinen i sommar :-/

Haha. GILLAR at du har oversatt det til svensk. Send en PM litt før avreise med rutenr og dato så kan jeg sjekke for deg hva som ligger inne og om det er potensiale for ny kabin :)
 

Filip

Medlem
Haha. GILLAR at du har oversatt det til svensk. Send en PM litt før avreise med rutenr og dato så kan jeg sjekke for deg hva som ligger inne og om det er potensiale for ny kabin :)

Haha, det är bara ett högerklick bort på min browser ;-)

Tack för erbjudandet!
 
Det er bare plass til 1 fly om gangen i hangaren i Zurich. Se på det som at du har bestilt ombygging til bil hos en leverandør, og leverandøren har en maksgrense for hvor mange biler man har plass til. Det være sagt kan man jo aldri utelukke at det brått oppstår plass til to samtidig, men kjenner man flybransjen rett så er det mange som har bestilt C/D-checks og som ikke lemper på disse behovene. Ergo er nok timeplanen til Zurich-teknik-somethingsomething ganske fullstappet + SAS trenger sine flygplan i luften mer enn å ha 2 eller flere på bakken i hangar om gangen.
Det er nok SAS' behov for fly og betalingsvillighed snarere end SR Technics kapacitet i Zürich som sætter grænsen for hvor hurtigt man kan have den nye kabine udrullet.
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Det er nok SAS' behov for fly og betalingsvillighed snarere end SR Technics kapacitet i Zürich som sætter grænsen for hvor hurtigt man kan have den nye kabine udrullet.

And how do you know that mer enn mine uttalelser? :) Og til de som "liker" ditt innlegg; på hvilken bakgrunn mener dette det er mer korrekt enn hva jeg skreiv?
 

palmen

Moderator
And how do you know that mer enn mine uttalelser? :) Og til de som "liker" ditt innlegg; på hvilken bakgrunn mener dette det er mer korrekt enn hva jeg skreiv?
Så SR Techs kan bara ta emot ett plan i Zurich åt gången, är det vad du försöker säga? Har ingen aning om det stämmer men tycker det låter lite lite.
 
Toppen