Andra one-off erbjudanden motsv Amex 2-4-1

Diskussion i 'Kreditkort' startad av PILOTEN, 3 September 2012.

1. PILOTEN

PILOTEN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag använder Eurobonus Amex. I plånboken glänser även Diners och Mastercard, men om Amex accepteras drar jag det. Varför? Jo, framförallt 2-4-1 vouchern som jag tycker är bra, även om den har vissa begränsningar.

Nu till min fundering; när 2-4-1 vouchern är uppnådd, kanske redan innan sommaren, finns det då något annat kort som erbjuder liknande one-off erbjudanden vid en viss beloppsgräns? Min fråga är inte begränsad till flyg utan generell? Låt säga att total spend är 300k per år och att de fördelas 150k på Amex för att casha ut en 2-4-1, och sedan 150k på något annat kort. Känner någon till andra kort med liknande förmåner vid vissa belopp som är värda att överväga, gärna med tanken även utanför de kombinerade flygkortens låda?

2. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har motsvarande kopplat till deras VISA. Spenderar du 200k så får du en 2-4-1 voucher på British Airways.

3. Zoogian

Zoogian Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2-4-1 på sas... den gäller bara flyg med just SAS? den ger inte någon rabatt på bonusresa hos annat *A bolag?

4. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!