Senaste nytt

Andra flygbolag i SAS app?

Miramar

Medlem
Två frågor till er kunninga:
1.När/om man bokar hos SAS eller på deras sida,det kan hända att man får annan flygbolag på nån segment av flygningen. Funkar SAS appen till andra flygbolag med QR code och incheckning-när hela(!) resan/biljett är köpt hos SAS? Eller måste man ha andra flygbolagets app?
2.När man köper hos någon annan resebyrå...CheckMyTrip har appen också.Funkar detta till alla flygbolag på alla sträckor eller man måste ha också flygbolagets app att checka in?
Tacksam för förtydligande.
--> Vet ej varför kommer Qatar Airways! Det ska vara KODEN!Kan inte ändra detta!
Varför?
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Andra bolags flyg kan du se i appen ifall det är bokat på SAS, Kanske även om det är bokat annorstädes, men boardingkort får du bara i respektive bolags app. Därför bra att få ett pappersboardingkort på flygplatsen istället för att mecka med 3-4 olika appar om det är en lång resa med flera byten.
 

Miramar

Medlem
Oki,tack för svaret.
Men om jag bokar hos SAS, kan man använda respektiv flygbolagets app för att checka in-fast med förmodligen SAS bokning ref/nr?
 

Canadien

Medlem
Oki,tack för svaret.
Men om jag bokar hos SAS, kan man använda respektiv flygbolagets app för att checka in-fast med förmodligen SAS bokning ref/nr?
Ja, oftast. Ibland blir det en annan referens för det andra bolaget, den kan man få reda på om man ringer SAS, eller ibland syns den när man kör checkmytrip
 

Carl

Medlem
Jag har bokat en resa med TG (bokat på Thais hemsida) och eftersom jag lagt in mitt Eurobonusnummer i bokningen så ser jag bokningen i SASappen.
 

varva77

Medlem
Jag har också fått upp andra bolag (LOT) trots bokat via resebyrå. Antagligen som nämnts pga Eurobonusnumret.
 

maswan

Medlem
Jag började få fler som dök upp efter vår företagsresebyrå hade bytt bokningssystem och självbokningen nu är en amadeus-portal. Kanske relaterat, eller kanske bara liten förändring som dök upp samtidigt. Har tom fått en inrikes norwegian-resa i "mina bokningar", dock ingen incheckning eller dylikt naturligtvis.
 
Toppen