ANA satsar på nya drycker onboard i premiumkabiner

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 15 Februari 2013.

1. ANA satsar på nya drycker onboard i premiumkabiner. Bland annat saké, vin och grönté.

玉露 「玉露仙翠」 Gyokuro (Gyokuro-sensui) är ett bra té som fick Grand Gold Prize på World Green Tea Contest 2010.

ANA launches new range of premium drinks - ANA Press Release

(Foto: ANA Press Release)

1 person likes this.
  2. Swisser

Swisser Medlem

Fantastiskt fina gröna teer i deras F. Det är ju nästan så att man blir tvungen att flyga med dem bara för att kunna njuta av dessa utsökta teer. Jag tror att ANA därmed kommer att distansera alla andra flygbolag vad gäller exklusiviteten på deras gröna teer i F.

3. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får väl outa min brist på förfining med att säga att jag gillar den lite mer robusta smaken från genmaicha (gärna macchairi) bättre.

Att man kan få vettig sake att dricka är däremot något att fröjdas över. Dessutom gäller även här att jag normalt gillar "vanlig" junmai bättre än junmai daiginjou eller dylikt, drickat får gärna ha lite mer karaktär. Nu vill jag bara höra att dom ska börja servera awamori också ;)

4. 泡盛(Awamori, brännvin från Okinawa, ca 25% alkoholhalt) serverades på ANA flygningar i 2005.
    9月1日から全日空機内食に「琉球泡盛 瑞泉」採用 | 泡盛 古酒 瑞泉酒造
    Så här såg flaskan ut. https://auctions.c.yimg.jp/img273.a...nrk25623-img336x448-1253918593jmxv0n74312.jpg

Awamori serveras också på utvalda Japan Airlines lounger.
    JAL - 沖縄|日本が誇る各地の魅力を紹介するJAL

5. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hå hå, där ser man. Jag kan visserligen förstå varför dom inte gör det längre, dom flesta skulle nog anse awamori vara rävgift vid första kontakten. (Men hellre det än vanlig shochu som bara smakar blaskig vodka.)

Sen ska den ju förstås helst drickas fisljummen och bara utspädd med vatten, mitt i sommarvärmen, så att den inneboende ondskan kommer till sin fulla rätt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!