Senaste nytt

Ana First Tokyo Haneda - Frankfurt

Har du en t/r med ANA F (alltså 2 flighter?) och inte prövat LH F försök boka om en av flighterna i sista sekund för att pröva FCT och deras service.. Där finns ingen risk att champagnen tar slut i alla fall :rolleyes:

Pursern på min flight i februari mellan Tokyo - Paris sa att dom lastade 4 flaskor Krug och 2 flaskor Charles Heidsieck blanc des millesime 1996. Dessa skulle även räcka på returen vilket ger de 2 krug flaskor och 1 Charles flaska per väg då på en restid över 12 timmar som min flight var med 50% av kabinen bokad.... Det säger sig själv hur fort förstaklass champagnen tog slut :(
Tack för tipset. Dock, som jag skrev så är min enda erfarenhet just nu gällande F just i LH F. Därav en risk att bli besviken. Då drack vi fem flaskor champagne på Boston till Frankfurt. Det var dock någon för mycket ;).
 

TravelARN

Medlem
Hej,

ANA brukar släppa endast 1 award plats i First.
Är det någon som vet att det händer så att ANA släpper ytterligare award platser på samma flyg senare?

Vi är 2 personer som ska åka till Bangkok och Tokyo nästa vår. Dit vill vi flyga till Bangkok med Thai F (FRA-BKK) och tillbaka från Tokyo med ANA F (HND-FRA).

Då är min fråga - ska man boka den enda F-platsen som finns tillgänglig nu och hoppas att det kommer fler närmare resedatumet?
 

Sebbef83

Medlem
Hej,

ANA brukar släppa endast 1 award plats i First.
Är det någon som vet att det händer så att ANA släpper ytterligare award platser på samma flyg senare?

Vi är 2 personer som ska åka till Bangkok och Tokyo nästa vår. Dit vill vi flyga till Bangkok med Thai F (FRA-BKK) och tillbaka från Tokyo med ANA F (HND-FRA).

Då är min fråga - ska man boka den enda F-platsen som finns tillgänglig nu och hoppas att det kommer fler närmare resedatumet?

Jag och en vän gjorde precis så. I juni när ANA släppte 1 award plats i First från London till Tokyo de 25:e December bokade vi direkt. Nu i november släppte ANA en till award plats i First den 25:e december från London till Tokyo. Vet inte hur pass vanligt det är men vi lyckades iaf boka två platser på samma flyg.
 

Capa

Medlem
Det är ett generellt problem att ANA sällan släpper två awardplatser. Frågan är hur kall man kan vara dvs hur nära inpå resan vågar man vänta om man bara har en biljett men två som åker? Sådär populärt att boka koklass åt frugan och sätta sig själv i first ;-).
 
Det är ett generellt problem att ANA sällan släpper två awardplatser. Frågan är hur kall man kan vara dvs hur nära inpå resan vågar man vänta om man bara har en biljett men två som åker? Sådär populärt att boka koklass åt frugan och sätta sig själv i first ;-).
Då åker väl frun i first?
 

gnisten

Medlem
Boka en person till FRA och en till LHR. Så har vi gjort för en resa i maj -18, kanske det
dyker upp en plats till antingen till FRA eller LHR så kan man boka om.
Btw så reser jag gärna ensam i first till LHR och skickar fru Gnisten till FRA
 

Capa

Medlem
Boka en person till FRA och en till LHR. Så har vi gjort för en resa i maj -18, kanske det
dyker upp en plats till antingen till FRA eller LHR så kan man boka om.
Btw så reser jag gärna ensam i first till LHR och skickar fru Gnisten till FRA

Smart! Jag tror inte min fru skulle vilja åka själv dock..
 
Toppen