ANA: 2 platser i F tillgänglig nästa vecka

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Elberto, 27 Juli 2016.

1. Elberto

Elberto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte det finns kanske någon som sitter på lite poäng och semesterdagar:
    Båda United och ExpertFlyer visa 2 lediga platser i F på NH224 (FRA-HND) den 6:e augusti.

jumbooze, JohnnyWilde, oneM och 3 andra gillar detta.
  2. Berrsus

Berrsus Medlem

Brukar ANA öppna upp för fler platser i F närmare avgångsdatumet om det finns tillgänglighet?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ibland, men långtifrån alltid. Det är med andra ord inget du kan förlita dig på.

The Stig och JohanA gillar detta.
  4. JohanA

JohanA Medlem

Skulle tro att de i första hand släpper de platserna till sina egna elites.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får uppfattningen att ANA absolut inte försöker fylla upp F-kabinen likt en del andra bolag, så jag är inte säker på att de släpper så mycket mer platser till sina egna elites än till andra. Det är dock väldigt ovanligt att se 2 platser i F hos dem, framförallt med framförhållning.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar kunna finnas ANA F nära inpå, men mer eller mindre aldrig mer än 1 plats. Har gjort 3 flighter i F med dom och kabinen har aldrig varit full så det är nog som agehall säger, man försöker inte fylla upp kabinen med awards.

Dr. Miles gillar detta.
  7. Berrsus

Berrsus Medlem

Tack! Jag hittar flera flighter med 1 ledig plats på de datum som intresserar mig, däremot är jag ute efter två platser. Jag har lagt in bevakning via Expertflyer för att ha koll, jag återkopplar om det går vägen.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förvänta dig inte att hitta något mer än max en vecka i förväg. Jag har scannat en hel del långt ut och det finns i princip aldrig 2 platser. Det kan öppnas en andra plats när den första bokats, men det finns i princip aldrig 2 att boka samtidigt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!