AMG Private Lounge Days 2012 på Ascari i Spanien

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Martin Björnström, 1 Februari 2013.

1. Årets resa 2012 var fantastisk - på inbjudan av AMG fick jag uppleva fler hästkrafter och G-krafter än någonsin tidigare. Lyx från början till slut på ett otroligt välplanerat event. Till och med hotellnyckeln var AMG och sockerpåsarna vid tékokaren på vårt 5-stjärniga hotell var svarta AMG påsar...

Jag börjar med den officiella videon som säger allt - se hela!

Jag har ett litet klipp när jag fullproppad av adrenalin startar upp min SLS AMG GT3 tävlingsbil redo för tre varv i duggregn med Berndt Schneider som instruktör i bilen framför. Klart brutalaste jag kört i mitt liv. Sedan fick jag åka tre varv med Berndt bakom ratten och då insåg jag hur hårt man kan köra - bortom alla gränser och det var så våldsamt att jag bara skrattade.

Bild nedan när jag är fastspänd i sätet och redo att köra. Jag kan inte vrida huvudet pga HANS device runt nacken, kändes lite otäckt faktiskt. Man har väldigt begränsat synfält och man är "ett med bilen".

tavling.jpg

blackseries.jpg

Helgens absoluta favorit: AMG C63 Black Series. Ska man köra riktigt fort på bana och behöver millimeterprecision i styrning, bromsar och balans så är detta rätt bil. Kändes som att springa med världens bästa löparskor - man kunde springa snabbare än någonsin. Bilen hjälpte mig köra bättre. Svårt att förklara men jag blev kär :)

...vill ni höra om min flygresa också? (Economy med SAS/Swiss)

Last edited: 2 September 2014
    12 personer gillar detta.
  2. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt! Jag har själv varit på ett antal AMG kurser genom åren. Denna missade jag dock. Var på en väldigt trevlig Super V.I.P träff på Hockenheim i samband med Formel 1 tävlingen där för några år sedan och det var verkligen häftigt. Vi blev "uppkopplade" med hjärt/puls mätare som registrerade allt under dessa 4 dagarna som eventet pågick. Mercedes hade tillgång till ett flygfält där ett 30 tal AMG samt lite andra roliga Mercor stod till vårt förfogande. Vi var 15 st totalt så där blev ingen direkt kö när man ville köra. Rätt kul var också att på Race day så åkte vi i en specialbuss med polis eskort till och från banan, det sparade massor med tid då ett F1 lopp lockar som bekant till sig 100000 tals människor. Med på detta event var även ett par Mossad (Enl. uppgift från MB) agenter och vi genomgick även en livvaktskurs i avancerad bilkörning. Det var dock inte så kul på FRA vid hemfärd när tungt beväpnad tysk militär stod och väntade på Israelerna för att eskortera dessa genom terminalen. Vi blev knuffade åt sidan efter id kontroll och sedan snabbt bortförda för att inte bli blandade med israelerna. Tydligen fanns det en klar hotbild mot dessa individer.

1 person likes this.
  3. Och hur får man till sig en biljett till dylikt evenemang? Bör man känna nån hos importören ?? :) Eller räcker det med att "bara" köpa på sej en AMG merca?

4. Köp en AMG. Bli Private Lounge medlem (kräver serienummer på bilen) och anmäl dig. Hoppas du blir utvald :)

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kanske är blind, det är bara en massa tjafs om bilar, var är reserapporten...? ;)

4 personer gillar detta.
  6. 23-25:e November är det dags igen i Abu Dhabi & Dubai. "Galnaste någonsin" utlovat :)

3 personer gillar detta.
  7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir det att flyga Economy dit också? ;)

8. Vore smidigt med Lufthansa F award på EuroBonus :)

9. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det känns ju lite fel att flyga Eco för att sedan tillbringa en helg med lyxbilar :)
    Sedan är ju om du vågar vänta med att boka Lufthansa F till14 dagar innan, går ju iofs boka något annat i backup..

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller SWISS Business med LifeMiles. Billigt och bra :)
    Sitter du på lite Avios kan du annars boka AUH-TXL med Air Berlin i C för 25K + 200kr i skatter enkel. Då ingår även chauffeur service i hela UAE.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!