Senaste nytt

Amex spärrade mitt kort :S

Valley

Medlem
Hänt mig en gång med privatkort. När jag skulle handla en säng blev det nobben. Och när jag dessutom inte kunde svaren på alla idiotfrågor man skrev in för en fruktansvärt massa år sedan så fick jag stå där med lång näsa.
Men innerst inne så köper jag det helt och hållet. Den gången hade jag till 90% enbart reserelaterade kostnader på kortet. Och att då köpa en säng bryter ganska så bra mot mönstret.

Så gilla läget en stund så skall du se att det lugnar sig. Som andra skrivit är det i långa loppet bra att de gör så här. Skulle bli mindre glad över att få en räkning på bortåt 30.000 för blommor köpta i en småstad i Italien :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick mitt kort spärrat och blev uppringd av Amex när jag betalade följande inom kort period:
  • Avianca LifeMiles poängköp som var registrerad i El Salvador
  • Hotellnotan i Kina
  • SriLankan flygbiljett som var registrerad i Sri Lanka
 

Olsson91

Medlem
Aha...Att dom inte ringer istället för att spärra det på direkten.

När man betalar med kod då borde dom ju inte oroa sig ? La ut en hel resa för mig och 2 andra när vi var ute och reste på mitt Eurocard i höstas. Va nog uppe i 150 den månaden utan ett enda samtal/spärrnig.
Om man nu ska börja fimpa eurocardet och enbart köra med amex kortet så borde man ju kunna göra samma med detta kort.

ojj, många har blivit skimmade ser jag :p Eurocard har aldrig ringt mig för något. Aldrig blivit skimmad. Lättare att bli med amex eller ? :-O
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Tror mitt SAS MasterCard blev spärrat idag. Har betalat nästan hela shoppingen i HK med det samt Ryanairbiljetter till bekanta. Fungerade även på flygplatsen vid avresa med massa krämer o dylikt till sambon, men 15 min senare gick det inte att köpa en kylskåpsmagnet för 48 HKD...
 

Unicornone

Medlem
Köper man Cola i en automat i US för $1,5 så reagerar de också! Åtminstone första gången, nu är det väl ett normalt beteende för mig :cool:
 
Toppen