Senaste nytt

Amex poäng

palmen

Moderator
En fråga angående värvningspoäng på Amex. Jag läste i vilkoren att Amex har rätt att ta tillbaka poängen, om inte den man värvat når upp till en spend på 10 000 kr första året. Hur fungerar detta,är det någon som har varit med om det?
Det lär nog bara vara om man missbrukar detta. Finns ju de som värvat massa personer som sedan inte använder korten. Håller man på med sådant finns ju risk att Amex tar till åtgärder och därför har de nog denna skrivningen.
Så länge man värvar en person som ämnar att använda amex kortet så ska det inte vara några problem alls.
 

Aih890

Medlem
Jag lämnade tillbaka en tv för 60k och hade under tiden fått kortet utbytt, nytt kortnr alltså, då kunde dom inte returnera på det nya kortet utan gjorde en utbetalning till mitt bankkonto. Bara tacka och ta emot, en drös med poäng blev det :)
Märkligt, så här skriver dom på Amex hemsida: Vad händer med min återbetalning om mitt Konto är avslutat?
”Återbetalning kan ske till ett avslutat Kort. När återbetalningen är genomförd ringer du till Kundservice så ordnar vi en utbetalning alternativt för över beloppet till ett annat aktivt American Express Kort som står i ditt namn.”
 

bankb

Medlem
Är det något mer som har en sen autosweep överföring av EB poäng från Amex den här månaden?

Har fått mina poäng den 12:e varje månad så långt jag kan se. Men denna månad så är det fortfarande inga poäng på kontot, så än så länge fem dagar senare än vad det brukar vara.
 

peng

Medlem
Är det något mer som har en sen autosweep överföring av EB poäng från Amex den här månaden?

Har fått mina poäng den 12:e varje månad så långt jag kan se. Men denna månad så är det fortfarande inga poäng på kontot, så än så länge fem dagar senare än vad det brukar vara.

Jag fick mina poäng som förväntat inatt, brytdatum 14:e. Som vanligt så dök poängen upp efter natten mellan måndag och tisdag efter brytdatum.
 
Är det något mer som har en sen autosweep överföring av EB poäng från Amex den här månaden?

Har fått mina poäng den 12:e varje månad så långt jag kan se. Men denna månad så är det fortfarande inga poäng på kontot, så än så länge fem dagar senare än vad det brukar vara.

Jag har likadant, men precis som @peng skrev så flyttas poängen måndagen efter ditt fakturadatum/brytdatum. Mina dök upp inatt.
 
Toppen