Senaste nytt

Amex Platinum Service - vad kan de göra för mig egentligen?

Olsson91

Medlem
Har de tagit bort Fou och Rose från sin nattklubbslista? Det är ju de enda av ställena på deras nightclub priority jag brukar gå till. Då blir det nog ett Sas Elite eller något helt annat istället.

Verkar som det. Funkar dock med Visa black card ;)

Amex platinum är ett ganska mediokert kort. Hälften av dem som vistas på Rose har platinum så de är inget speciellt längre.
 

Magnus_K

Medlem
Varför behöva ett kort överhuvudtaget för att komma in på Rose och Fou?
Det är det jag frågar mig
 

Olsson91

Medlem
Om man inte är en stureplans råtta och är villig att spendera 5k minst så är det ganska svårt att komma in en fredag natt runt 12 tiden.
 

Magnus_K

Medlem
Jaså, men var trevlig så ska du nog se att det funkar.
Är man vettig och lite framåt funkar det alltid.
För 5K får du ett bord.
Allt handlar om frekvens och måttlig spend.
Då är du home safe.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Att gå ut i Stockholms nattliv är ungefär som ett FFP:

Silverkort
Du kommer in på lågsäsong.
Midsommar och under sommaren.

Guldkort
Du kommer in men får betala inträde året runt.

Diamond
Du kommer in och slipper kö och inträde året runt.

Pandion
Du kommer in och slipper inträde får tillgång till vip vilket varken Rose eller Fou är.

Utöver Pandion finns kontakter, då du slipper allt ovan för du är välkänd gäst (obs syftar inte på kändis).
En frekvent gäst som inte behöver något ovan för du har relationer med leverantören i fråga.

Edit:
Nu är vi iofs sjukt off topic men :)
 

sembl

Medlem
Härlig liknelse @Magnus_K , kanske den bästa jag läst på länge.

När det gäller just att gå ut så är Platinum bara "mellanmjölk" tyvärr i stockholms nattliv. Att känna rätt folk är A och O, en nick eller en handskakning är det ultimata. Betalade nog entre senast 1997 eller liknande på Turbine eller om det var Monday Bar.

Dock så har det faktist imponerat på mig gällande restauranger både i London vi speciella tillfällen och resten av Europa + några ställen i USA där vi fått lite bättre service eller ordnat drinkbord där man ringt i förväg men varit fullt.
 

Jixxe

Medlem
Är det någon som jobbat exempelvis på en restaurang som är fullbokad och fått ett samtal från Amex om att de vill ändå ha ett bord för kvällen? Hur går samtalet till?

Någon som har lust att kolla om de kan fixa biljetter till Tomorrowland festivalen? Ska vara extremt svårt...
 

Olsson91

Medlem
Är det någon som jobbat exempelvis på en restaurang som är fullbokad och fått ett samtal från Amex om att de vill ändå ha ett bord för kvällen? Hur går samtalet till?

Någon som har lust att kolla om de kan fixa biljetter till Tomorrowland festivalen? Ska vara extremt svårt...


Tomorrowland kan jag redan nu säga är ett nej. Varken Centurion eller Visa black card lyckades förra året. De gäller att vara snabb eller bara betala överpris på blocket.
 

Brandten

Medlem
Haha med tanke på att dom inte ens lyckas fixa biljetter till en sketen konsert i Uppsala kan du nog glömma det. Skulle aldrig använda Amex Lifestyle service som ett argument för att skaffa kortet.
 
Toppen