Senaste nytt

Amex Platinum Service - vad kan de göra för mig egentligen?

Steve

Medlem
Jag tycker de är vassare på att ordna med bord på restauranger i Stockholm än utanför Sverige. Såväl New York som London har jag bett dem ordna bord på specifika restauranger men fått svar att det inte går. Då har jag själv kontaktat restaurangerna i fråga och fått bord. Skaffade främst Platinum för deras samarbete med Hilton då man tidigare fick HHG. Även Priority Pass lockade men nu när samarbetet med Hilton är över och jag via detta eminenta forum blivit EBG och HHG så finns inte fördelarna kvar med Platinum.

Ett plus för Amex Platinum var deras tidigare förekommande resekvällar då jag hade tur i lotteriet och vann två trevliga resor men det verkar numer vara ett minne blott.
 
Bordsbokningar (Sthlm).
Enormt många konsertbiljetter - har aldrig klickat. Köpt själv enstaka gång då dom inte haft någon "tjing" på just den konsertplatsen/arenan.
Inträden/gästlistor (Sthlm).

Övriga plus :
Trevliga och bra att ha och göra med. Svarar.
Bra reseförsäkring.
Roliga events flera ggr om året (inkl. baksmälla om man vill ha det).
Priority Pass + 1 gäst
Alla hotelkort / Avis/Hertz
Extrakort (till fam/fru/sambo)

Minus:

"Dyrt" även om jag anser man rätt lätt får tillbaka det man betalar för, lite beroende vem du är och vad du är i livet, samt hur du tänkt använda kortet/förmånerna/medlemskapet.

Avtalet med Hilton gäller inte längre.
 

Magnus_K

Medlem
Går du till Stureplan och frågar om bord så skulle du få det också.
Är ju inte svårare än så.
Vi diskuterade detta på BC träffen igår att concierge tjänsten är ganska bristfällig.
Utomlands är den rent av pinsam.
 

Olle A

Medlem
Går du till Stureplan och frågar om bord så skulle du få det också.
Är ju inte svårare än så.
Vi diskuterade detta på BC träffen igår att concierge tjänsten är ganska bristfällig.
Utomlands är den rent av pinsam.
Nja, håller nog inte med dej riktigt. Det var alltså Sturehof det gällde. Har försökt via hemsida och telefon men fått avslag där Amex lyckades. Det är klart att man kunde försöka gå dit utan bokning men den chansen vill jag inte ta.
 

Olsson91

Medlem
Nja, håller nog inte med dej riktigt. Det var alltså Sturehof det gällde. Har försökt via hemsida och telefon men fått avslag där Amex lyckades. Det är klart att man kunde försöka gå dit utan bokning men den chansen vill jag inte ta.


Då nästan 50% av befolkningen som rör sig runt stureplan springer runt med ett platinum så är det inget speciellt längre. Vill du komma in på något ställe runt stureplan så går du till vakten och frågar om drinkbord och bara accepterar priset. Då kommer du in absolut överallt i stockholm.
 

Olle A

Medlem
Då nästan 50% av befolkningen som rör sig runt stureplan springer runt med ett platinum så är det inget speciellt längre. Vill du komma in på något ställe runt stureplan så går du till vakten och frågar om drinkbord och bara accepterar priset. Då kommer du in absolut överallt i stockholm.
Du har säkert rätt men att ringa Amex fungerade också som sagt. Och maten var god ! ;)
 

augu12345

Medlem
Har de tagit bort Fou och Rose från sin nattklubbslista? Det är ju de enda av ställena på deras nightclub priority jag brukar gå till. Då blir det nog ett Sas Elite eller något helt annat istället.
 

Andrew

Medlem
Har de tagit bort Fou och Rose från sin nattklubbslista? Det är ju de enda av ställena på deras nightclub priority jag brukar gå till. Då blir det nog ett Sas Elite eller något helt annat istället.
Det vore väldigt trist om Rose försvann. Helt klart ett av de trevligare 05-ställena i Stockholm.
 

Magnus_K

Medlem
Har de tagit bort Fou och Rose från sin nattklubbslista? Det är ju de enda av ställena på deras nightclub priority jag brukar gå till. Då blir det nog ett Sas Elite eller något helt annat istället.
Instämmer, bästa draget i Sthlm.
Har iofs aldrig haft problem med att komma in.
Kan iofs bero på man är frequent flyer där :)
Är väl bara typ Stures och F12 som har ngt kvar?
 
Toppen