Senaste nytt

Amex Platinum Service - vad kan de göra för mig egentligen?

Nu har jag använt mig av servicen att få diverse guldkort hos olika hotellkedjor.

Spg fick jag häromveckan. Giltigt till 30/6-2014!!

Jag anmälde in mitt nuvarande Club Carlson. Idag fick jag ett mail om att jag var Guld. Problemet är bara att de har skapat ett nytt konto åt mig!

Fail!! Gör om gör rätt!
Og hvor meget var det du betalte per år for det der stykke plastik.... :rolleyes:
Pinlig service!
 

Moco

Medlem
Jag använder dem rätt så mycket för restaurangbokningar och tycker att de väl lyckas lite sisådär. Jag har sällan mer än en dags framförhållning, så det kan väl vara en bidragande faktor. I Göteborg lyckas de exempelvis i princip aldrig ordna bord, men jag vet inte om det kanske säger mer om Göteborg eller om AmEx (använder även Handelsbankens concierge och det är ofta samma där när det gäller just Göteborg)... I London fungerar det däremot ganska bra och deras rekommendationer är ofta bra.
 

Skyraider

Medlem
Min erfarenhet är att bokningen funkar bra i länder där de har lokal personal (eller där man behöver språkkunskaper). I Tokyo har de varit guld värda. har även funkat bra i Frankrike (liksom i USA och UK). I Sverige kan man få dem att leta rätt på speciella grejer. Ex vi är 7 personer som vill äta julbord på ett ställe som även har konferensrum där vi kan ha styrelsemöte.
 

Brandten

Medlem
Har efterlyst biljetter både till Mark Knopfler i Uppsala i sommar och till Thåström igår men det lyckades dom inte skaka fram. Inte ens från andra återförsäljare. Behövde boende i Sydafrika när allt var utsålt och den enda hjälp / tips jag fick var att köra 1h till centrum i Kapstaden kl20 på kvällen för att ta en suite på Radisson.
 

Anders I

Medlem
Mitt första försök att använda tjänsten för att få till en ganska lång bilhyra i USA och få ett medlemskort på Costco slutade med att de inte kunde hjälpa mig med något av det.....så 0/2 hittills. Får se om de kan lösa något annat som restaurangbokningar eller liknande, för att bättra på sitt rykte.
 

Verado

Ny medlem
Jag är hyfsat nöjd med kortet, dock blev jag ganska besviken när jag ville se en hockeymatch med grabben, ringde Amex då biljetterna var slut, men de kunde inte fixa det, deras slogan är "Svaret är ja, vad är frågan", kan man inte ordna fram 2 biljetter till DIF-Timrå undrar jag vad man kan fixa? Flög dock till Thailand nu i februari och njöt av priority pass, det var kanon. Lugnt,skönt och nära gaten med fri lunch och dricka i alla dess slag, både i Bangkok och Stockholm. Har även testat nightclub priority, dock måste man ringa på tex en fredag innan kl 16 för att kunna utnyttja det över helgen.
 

Foffer

Medlem
Restaurang bokningar i New York har fungerar toppen även på "inneställen" medans biljetter till konserter i Sverige har fungerar riktigt dåligt.
 
Toppen