Amex Platinum och SJ Månadskort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av SNIFF, 19 Augusti 2015.

1. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex Platinum och SJ Månadskort mellan Stockholm och Uppsala.

Det slog mig att om mitt tåg blir inställt och jag köpt månadskortet med SJ samt blippat det på stationen. Borde inte Amex lösa mina problem då. T.ex kostnader för taxi hem och så?

/SNIFF i en taxi...

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju annars kräva taxiresan från SJ.

3. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast man får ju inte allt av sj. Om man ens får något

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått massvis med taxiresor av SJ, även gånger när de inte har haft någon skyldighet att fixa. Men det skadar inte att reklamera ärendet och bifoga kvitto.

5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror på vad man ber om. Många tänker: "jag blev sen, jag ber om resegaranti". Då är det också vad du får enligt de reglerna. Du blir missnöjd, de hjälper nästa i kön.

Det du istället skall göra att reklamera resan. Då går det även att claim andra typ av ersättningar, jämförbara med EU-reglerna fär försenade/instälda flyg. Till och börja med får man vid köpt biljett tillbaka hela biljettkostnaden om resan inte kunde utnyttjas.
    Reser man på periodbiljett finns det ett fastslaget värde giltigt för din sträcka.

Joakim Nordberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!