Senaste nytt

Amex platinum kampanj - gratis första kvartalet

Precis, gratis är ju en sak, men sedan. Har någon här en bra motivering?
Jag klippte kortet förra månaden. När de införde de "förbättringarna" som det kallas blev kortet mindre intressant för mig. Varken loungen på Arlanda eller Platinum evenemang i Stockholm är något för oss som inte bor nära Stockholm. Jag bor i södra Sverige och jag flyger aldrig från Stockholm så den nya loungen by Pontus på Arlanda gynnar inte mig som flyger från Kastrup. De flesta Amex Platinum VIP evenemang i Stockholm är mitt i veckan vilket gör det omöjligt för oss som bor långt ifrån Stockholm att utnyttja de. Platinum i USA ger till kortmedlemmarna 200 USD i uber resor och 200 USD i form av kredit på olika flygbolag, i Tyskland får man 150 Euro Amazon voucher, i Nederländerna får man 150 Euro rabatt på resor, i Italien 150 Euro rabatt på resor osv? Vi hade 1000 kronor hotellrabatt som försvann med "förbättringarna" som är rena försämringar enligt mig. I början på 2017 fanns ca 20000 platinum kortmedlemmar i Sverige och jag undrar om antalet platinum kort går upp eller ner efter "förbättringarna" som infördes.
 
När bör man som senast avsluta kortet för att slippa betala? Innan tredje brytdatumet eller innan den förfaller/tre månader gått?

Om man vill behålla lite mer, är det 500kr per påbörjad månad eller räknar de dagvis?
 

Canadien

Medlem
När bör man som senast avsluta kortet för att slippa betala? Innan tredje brytdatumet eller innan den förfaller/tre månader gått?

Om man vill behålla lite mer, är det 500kr per påbörjad månad eller räknar de dagvis?
Man ska kunna välja mellan månadsbetalning och helårsbetalning. Jag avslutade någon vecka efter andra brytdatumet och har inte sett någon månadskostnad.
 
Toppen