Senaste nytt

Amex platinum kampanj - gratis första kvartalet

Matore

Medlem
Ringde Amex och kampanjen pågår till 31 aug.
De sa också att loungen inte har någon som helst koppling till resa eller boardingkort. Den är tänkt som en förmån för att man är Amex Plat/Cen, oavsett hur man hamnat på airside.
Tror knappast palmen behöver oroa sig över missbruk.
 

MrDollar

Medlem
Då det står i avtalet med Amex att man har tillgång till loungen så har man det. Finns säkert folk som pendlar arn-cph varje dag. Klart dom ska kunna använda loungen varje dag!
 

MrDollar

Medlem
Hej alla. Pratade idag med en väldigt trevlig tjej på Amex kundservice. Hade ett ärende, så jag passade på att fråga om detta erbjudande om 3 månader gratis även gäller oss som redan är kund fast med annat kort (i mitt fall SAS Amex Premium, gamla betalkortet)

Svaret var: Ja, vi får även första kvartalet gratis OCH dom lägger in ens SAS Amex premium under Platinum-kortet så man slipper betala 1.000:- per år för det. Givetvis var min följdfråga; Men blir inte då mitt SAS Amex-Premium ett kreditkort istället för ett betalkort? Nej, du behåller exakt samma typ av kort, du får inte ens ett nytt utskickat. Vi ändrar bara i systemet att ditt premium tillhör till Platinum. Min fråga tillbaka: Om jag säger upp mitt Platinum, kommer jag då behålla mitt SAS Amex Premium som betalkort? Svar: JA

Frågade igen om detta verkligen stämde (har ju läst @agehall budord om kundtjänst :) ) Hon sa att ja, det stämmer.
Så nu blev faktiskt Platinum ännu mer intressant från min sida :)
 

jumbooze

Medlem
Hmm, nu blir det ju intressant igen men när man sitter på ett Elite så blir det nog tyvärr ändå ett "nytt" premium och då ett "fulkort"
 
Toppen