Senaste nytt

Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit?

anbrand

Medlem
Blir bump av gammal tråd, sorry för det. Jag har ju CWT och boka igenom men efter att ha kikat på @Stefan62 uträkning kan jag ju konstatera att jag och min arbetsgivare sannolikt skulle tjäna in kostnaden för mitt Platinum ganska direkt. Räcker ju med 10 Hertz bara och det gör jag på 2 månader. Min lösning blir därför att ansöka om och sätta Platinumkostnaden på reseräkningen samt behålla mitt SAS Amex Elite (1 versionen), jag behöver de 20k om jag någonsin skall ha chans på Diamond. Vad tror panelen om det?
 
Blir bump av gammal tråd, sorry för det. Jag har ju CWT och boka igenom men efter att ha kikat på @Stefan62 uträkning kan jag ju konstatera att jag och min arbetsgivare sannolikt skulle tjäna in kostnaden för mitt Platinum ganska direkt. Räcker ju med 10 Hertz bara och det gör jag på 2 månader. Min lösning blir därför att ansöka om och sätta Platinumkostnaden på reseräkningen samt behålla mitt SAS Amex Elite (1 versionen), jag behöver de 20k om jag någonsin skall ha chans på Diamond. Vad tror panelen om det?
Låter vettigt i ditt fall! Har dock inte så bra koll på CWT men antar att du jämfört där
 

Mediana

Medlem
Jag behåller Platinum, eftersom det är mest ekonomiskt då min sambo också får Platinum-extrakort och eget PP + att jag själv får SAS Amex/Premiumkortet utan avgift.

Hej, det här låter ju väldigt bra. Var kan jag hitta informationen om att man får ett SAS Amex/Premium utan avgift om man har Platinum?
 
Hej, det här låter ju väldigt bra. Var kan jag hitta informationen om att man får ett SAS Amex/Premium utan avgift om man har Platinum?

Tror inte det stämmer:
"I ditt medlemskap ingår 1 Platinum Extrakort, 4 Gold Card Extrakort samt ett Additional Card till dig själv. Redan medlem? "
Platinum Card | Loungeaccess & Concierge-service | Amex
Jag skulle tro att @Stefan62 förhandlat med Amex om avgiften, det finns rapporter här om att det i vissa fall kan fungera.
 
  • Gilla
Reactions: Vic

Vic

Medlem
Jag skulle tro att @Stefan62 förhandlat med Amex om avgiften, det finns rapporter här om att det i vissa fall kan fungera.
Så kan det förstås vara. Menade inte att ifrågasätta @Stefan62:s uppgifter om Amex eftersom jag förstått att det är en dålig idé ;) men mer att det inte stämmer att det är en nytillkommen förmån i Platinum-erbjudandet.
 

peng

Medlem
Jag mailade i våras till Platinum-supporten i våras och frågade om detta, och fick snabbt svaret

Bäste Platinum Card-medlem
I ditt Platinum-medlemskap så ingår det ett SAS Eurobonus American Express Premium (Companion Card) utan att du betalar för det. Du kan ansöka om kortet och det kostar dig inget extra. Det kommer då läggas upp ett nytt konto så får du använda två olika kort parallellt (dvs ditt Platinumkort och det ny med SAS koppling).
När det gäller försäkringen så är det alltid Plainumförsäkringen som gäller oavsett vilket kort du använder.
Vill du ha mer information om försäkringen på detaljnivå så kan du alltid ringa våra försäkringshandläggare på 042-4503250 eller på mailamexskador@solidab.se. Vi samarbetar med Solid AB försäkringar.
tillsammans med ansökningsformulär med titeln "Companion Card för SAS EuroBonus American Express® Premium Card" att skicka in. Tog några veckor och sedan hade jag det i handen.
 

travelmode

Medlem
Gäller verkligen amex platinum försäkringen för hyrbil i Sverige och inte bara utlandshyror, har för mig att villkoret är att det är kopplat till minst en resa (med flyg) om det ska gälla även i Sverige?
 
Toppen